Genesis - We Can´t Dance cover

Genesis / We Can´t Dance (1991)

Brano | 4 stars | 06.12.2007 | #

Na vydanie tohto albumu som cakal dlhych pat rokov.Priznam sa,ze som bol zvedavy kam sa Genesis posunu vo svojom hudobnom vyvoji.Ci budu pokracovat v popovo-komercnom trende nastolenom platnami Invisible Touch a Genesis 1983,alebo si spomenu ,ze tu boli aj nejake roky sedemdesiate :-).Ked v neskoru jesen v roku 1991 vysiel prvy singel No son of mine,priam som zaplesal radostou.Tato skladba sa mi velmi pacila a paci sa mi dodnes.Uz tie uvodne tikajuce hodiny,potom nastup Banksovych klaves,postupna gradacia...parada.Na Slovensku boli vtedy dve superiace komercne radia,Rock FM radio a Fun radio.Obe pustali No son of mine takmer "do zblbnutia" :-).Z hladiska progrocku stoji za povsimnutie tretia kompozicia Driving the last spike.Text je o strastiplnom zivote stavitelov anglickej zeleznice a ich rodin a Genesis touto skladbou vzdavaju aj taku pomyselnu poctu ludom,ktori pracuju v tazkych podmienkach.V Dreaming while you sleep Genesis rozvijaju dalsiu zaujimavu a aktualnu temu.Piesen je o soferovi,ktory spôsobi dopravnu nehodu s tragickymi nasledkami a potom z miesta cinu zbabelo utecie.Samozrejme,ze sam pred sebou a pred svojim svedomim sa utiect neda a tak sa musi vyrovnavat s mucivym pocitom viny.I cant dance-celkom vydarena parodia na reklamne spoty a dalsia hitovka Jesus he knows me parodujuca dvojtvarny a pokrytecky zivot americkych televiznych kazatelov su celkom prijemnym spestrenim tohto albumu.V skladbe Tell me why sa uz rozoberaju vaznejsie temy a sice vojnove konflikty,utrpenie nevinnych ludi,socialne problemy.Album je podla mna zbytocne dlhy a priemerne a nevyrazne skladby ako napr. Way of the world,Living forever alebo Never a time sice neurazia,ale zacinaju posluchaca trochu nudit a ja osobne by som si vedel tento album predstavit aj bez nich.Predposlednej skladbe Since a lost you neviem prist dodnes na chut.Podla mna najslabsi moment na tejto platni.Zato posledna Fading lights je uz trochu "ine kafe".Typicka "genesisovka" strukturou kompozicie a celkovou atmosferou silno pripominajuca skladbu Firth of fifth z legendarneho albumu Selling England by the pound (1973).Jednym slovom -NADHERA.We cant dance je podla mojej mienky ovela lepsi album,ako predosly Invisible touch a tak hodnotim styrmi hviezdickami.

» ostatní recenze alba Genesis - We Can´t Dance
» popis a diskografie skupiny Genesis

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0331 s.