Genesis - Trespass cover

Genesis / Trespass (1970)

Gattolino | 5 stars | 02.11.2005 | #

Looking For Someone - dotek zoufalého a přitom věřícího hledače přes propast minulosti, Peterovy hlasové kohoutky mrazí v páteři a chce se zvolat: "Jak to mohli složit?" To není píseň, to je Orfeovo tápání labyrintem podsvětí! White Mountain
spolehlivě odnese zpět do dobrodružných snů ztracených časů dětství v pavučině nadýchané duetem zvonivých kytar, rozprávějících kláves a přízračně teskné flétny. je tolik krásné hudby, ale ta je nyní zapomenuta .... Vision of Angels - text jak ze starých papyrů, nevím zda vysvětlitelný, ale vypráví mi mezi řádky o tajích nezjevného bytí, vztahování dlaní ke slunci skrze mlžný opar rozkvétající spršky z oblak padající hudby, o zrodu a zániku, o podstatě bytí. Stagnation - plná záhadného smutku a tichoučkých zpovědí z dávna, nebo z budoucna? To glissandové sklouznutí flétny uprostřed je hotový existenciální zážitek, a do toho začnou vyšívat Tonyho klávesy ornamenty jak z Mayského vlysu. Z tiché mlhoviny vzlínající Dusk s dojemným pološeptaným sborem... kdyby někdo jen zakašlal, celá skladba se rozplyne a rozvane do větru. Nelze mi nemyslet na staré Zemanovy filmy nebo na filmová kouzla Ester Krumbachové, nebo jen na zprášené schody v antickém muzeu někdy k ránu před rozbřeskem. A tato freska napůl setřená erozí času je náhle rozťata nožem - Knife je asi dobrý kontrast ke všemu ostatnímu na desce, mocná a vítězná koda kapely, která musela svými koncerty fascinovat diváky (díky Komančům jsem je nikdy vidět nemohl - kde jsou, u všech čertů, videa z roku 1970???) Vítězné tažení není u konce, začíná .... Kdyby dalších pět - šest řadových alb nebylo stejně i jinak skvostných, řekl bych, že Trespass je nejkrásnější. Nemohu dát deset hvězdiček?

» ostatní recenze alba Genesis - Trespass
» popis a diskografie skupiny Genesis

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0314 s.