Death - The Sound Of Perseverance cover

Death / The Sound Of Perseverance (1998)

kubys | 5 stars | 02.03.2009 | #

Řekl bych, že co se týče death metalu nejsou u nás jeho praktičtí zakladatelé až tak známi, jako nyní velice populární skupiny hrající melodickou formu death metalu, ale je to obrovská škoda. Chuck Schuldiner byl opravdu naprostý genius a jeho ztráta je škoda. Smutné je také, že The Sound of Perseverance je poslední studiový počin Death, jelikož Chuck se začal spíše věnovat Control Denied, ale to sem moc nepatří.

Oproti předchozím albům se TSOP liší zejména výrazně kvalitnějším a čistějším zvukem. Složitost skladeb také výrazně nabrala, Chuck občas použil dokonce více než čtyřstopé nahrávání. Ke kompozici skladeb lze pouze říct to, že, ač je to neuvěřitelné, dokáží místy pohladit po duši a pak vás neuvěřitelně zdrtit. Album má opravdu až neuvěřitelně hodně šílených přechodů a poloh, jediná metalová skupina, ke které by se tato skutečnpost dala přirovnat jsou snad pouze kanadští Voivod. O sólech si myslím, že není cena mluvit, protože jak Shannon Hamm, tak Chuck jsou opravdoví kytaroví virtuózové. Clendenin si odehraje v pohodě své basové linky, které jsou občas velice zajímavé, a Christy dokázal nahrát nejlepší bicí stopy, které Death na desce kdy měli, i když se mi zdálo, že hned v úvodní Scavenger of Human Sorrow se trochu zbláznil.

Album je bez výraznějších slabin, osboně mám trochu averzi jen vůči Story To Tell, ale 4 naprosto neuvěřitelné momenty toto mírné rozčarování v klidu napraví. 1. Vynikající gradující riff ve Spirit Crusher 2. Sólo a následující přechod ve Flesh and The Power It Holds 3. Naprosto nádherná instrumentálka Voice of the Soul s Chuckovými vyhrávkami podporovanými akustickou(!!!) kytarou 4. Nejlepší sólo všech dob (hodně lidí mě teď za to ukamenuje) v A Moment of Clarity (snad jen Trapped in a Corner z Individual Through Patterns se mu ohledně diskografie Death vyrovná).

Pro mě naprosto geniální dílo a briliant každé sbírky - 5*.

Jakub Križan 02.03.2009

» ostatní recenze alba Death - The Sound Of Perseverance