Van Der Graaf Generator - Pawn Hearts cover

Van Der Graaf Generator / Pawn Hearts (1971)

hejkal | 4 stars | 18.04.2009 | #

Pawn Hearts je považovaný za najlepší album Van Der Graaf Generator.

A na úvod sa z ticha vylúpne nervozitu evokujúci motív, ktorý za chvíľku prejde do nosného hutného rifu, ktorý stojí za to. A aj ďalej sa motívy striedajú, pocit temnoty a mohutnosti (a miestami chaosu) ostáva. Lemmings (including Gog) je parádna otváracia skladba a možno je aj najlepším kúskom na albume. Jemný klavír zmyje všetok ten emočný nápor predchádzajúcich minút a umožní vydýchnuť. Man-erg je klasická Van Der Graafovská melodická pomalá skladba, ktorá zasahuje skôr tie citlivé časti poslucháčovho vnútra, o ktorých často ani netuší, že ich má. Avšak to platí len asi do tretej minúty, kedy vybafne terorizujúca urevaná pasáž, ktorá infarktovo pripomenie, že tento album je o inom, než o pohode. A zlovestná piánko pasáž to iba podčiarkuje. No a po čase je tu opäť prílivová vlna gradácie, návrat k jemnému spevu a tak ďalej až do konca. Druhú stranu platne obhospodaruje desaťdielna kompozícia A plague of lighthouse keepers. Integruje v sebe všetko, čo doteraz skupina nahrala. Sú tu jemné intrá, mohutné rify, kakofonické inferná, rácio aj psycho, razantné aj krehké polohy, melódie z kategórie srdcervúcich, chaos prvopočiatku stvorenia, v ktorom sa rodí hudba presahujúca predstavivosť ľubovoľného pracovníka aj poslucháča rádia a MTV. Je to Van Der Graaf Generator story na ploche 23 minút. Paráda.

Psycho úlety a chaos budiace pasáže sú na tomto albume častejšie než na iných, čo má za následok moje nižšie hodnotenie. Na také niečo musím mať fakt náladu, aj keď dnes mi to sadlo. Veľmi dobrý album.

» ostatní recenze alba Van Der Graaf Generator - Pawn Hearts
» popis a diskografie skupiny Van Der Graaf Generator

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0336 s.