UFO - Force It cover

UFO / Force It (1975)

hejkal | 3 stars | 29.01.2010 | #

Kauza Eva a Vašek ma svojho času celkom pobavila a v rámci návratov k staršej tvorbe UFO (The Visitor ma nalákal) mi nedalo, musím tento album trošku obkecať. UFO nie je ani o originalite, ani o dajakých dychberúcich nápadoch, postupoch, či, nedajbože, o nejakom prídavnom mene vo význame magna pred podstatným menom umenie. Force it sa skladá výhradne z toho, že sa na základné rôznotempové rytmy nabaľuje melodická Schenkerova gitara, sem tam je z toho aj rif, a do toho škrípe Phil so svojim hlasom relatívne banálne texty. No a čo. Stále je to rock a jeho jednoduchosť a priamočiarosť sú vhodné na rôzne príležitosti, od kulisy po vybláznenie sa na párty, či koncerte. Zvuk je ľúbivý a nevtieravý, čo napomáha nerušenému počúvaniu.

Pokiaľ to môžem porovnať, tak je určite konzistentnejší ako Phenomenon, ale na druhej strane z toho naozaj niet moc čo vyzdvihnúť, nakoľko všetko splýva v rámci nastavených parametrov. Čo vlastne nie je zlé, iba ten Doctor mi tu chýba (možno Love lost love má túto ambíciu), aby som sa tešil na nejakú výraznú zmenu nálady a mal dôvod pustiť si to častejšie. Ak by som predsa len mal niečo vypichnúť, tak by to bola hutnejšie sa tváriaca skladba Mother Mary, tá mi celkom reže, a záverečná This kid’s, to je asi jediná skladba, ktorá by mohla ašpirovať aj na prvú ligu, konečne sa v nej niečo deje aj inštrumentálne a aranžérsky, nie je to tradičný Schenker plus komparz.

Moderná doba CD remasterov nedáva šancu platniam, musí vždy niečo pridať. Bonusy obsahujú nevydaný poloslaďák A million miles a za priehrštie živých skladieb z albumu, ktoré ukazujú, že Ufóni si na pódiovej prezentácii dali celkom záležať (čítaj, hrali to, čo na albumoch).

Čo dodať na záver? Je to melodický gitarový rock bez väčšieho vzruchu, ktorý občas dobre padne, ale medzi moje najobľúbenejšie veci sa, zdá sa mi, asi nikdy neprebije.

» ostatní recenze alba UFO - Force It
» popis a diskografie skupiny UFO