Fermata - Pieseň z hôľ cover

Fermata / Pieseň z hôľ (1976)

moonySK | 3 stars | 16.10.2012 | #

Pieseň z hôľ.

Tento album je jeden z mála slovenských platní, na ktoré sa prilepila nálepka "majstrovský kus". Ja si však myslím, že tento album je akýmsi hľadaním sa a topením sa v mori motívov. Jeho predchodca, debutová platňa Fermáty je myslím si oveľa počúvateľnejšia, dá sa z nej vydedukovať a zachytiť oveľa viac zvratov, vychutnať si lepšie postavené improvizácie atď. Pre mňa je tento album albumom dvoch skladieb s veľkým S. A to: Pieseň z hôľ a Vo Zvolene zvony zvonia. Tieto skladby majú v sebe čaro nevídaného, skvele znejú, majú fantastickú "kostru" a na nej sú navešané ozdôbky - rôzne sóla, improvizácie a vyhrávky. Dá sa povedať, že si viem s tou hudbou predstaviť tie témy...pieseň z hôľ...zvony v Zvolene ktoré na poludnie odbíjajú...To však nedokážem povedať o ostatných skladbách. Či už v úplne čudnej skladbe Svadba na Medvedej lúke, kde si Zeleňák strihol sólo v úvode, a potom sa kapela stratila v motívoch a čaro skladby išlo na úkor technickej zručnosti. Možno Posledný jarmok v Radvani chce napraviť atmosféru funky začiatkom so zvonivou basou...ale predsa len znovu skončí v totálnom zmätku. Keď som otočil LP, a pustil Priadky, tie jediné ma nejako tak potešili a vydržal som ich počúvať bez toho, aby som sa hľadal v tretej osmine dvadsiateho taktu sóla :). Dole Váhom, tam sa črtal celkom pekný motív, no škoda že to zostalo len pri dvoch minútach. K záverečnej nič dodávať nebudem, ako som už napísal...čosi skvelé, a som rád že na nasledujúcom Huascarane to chalani vytiahli na oveľa lepšiu métu. Možno je to však tým, že nemám až tak rád free jazz, ktorý ponúkali vlastne skladby 2-4. Pre mňa je to "příliš mnoho not".

3

» ostatní recenze alba Fermata - Pieseň z hôľ
» popis a diskografie skupiny Fermata