Arena - The Seventh Degree Of Separation cover

Arena / The Seventh Degree Of Separation (2011)

Mohyla | 4 stars | 18.11.2012 | #

Arena prichádza po šiestich rokoch s novým albumom. Aký bude ? Zapadne nový spevák? Podľa mňa výsledok je výborný! Bez obáv, mr. Manzi má „arenoidný“ výraz, zapadol do radu spevákov skupiny jedna radosť, žiadne kotrmelce sa nekonajú. Je síce pravda, že ako celok pôsobí album menej dynamicky, povedzme ako Contagion, čo ale nevidím ako závadu. Skladby sú jemnejšie, citlivo zahrané. Nie je to až také prekvapujúce, keď sa človek započúva napríklad v spomínanom Contagione, tak predzvesť tohto smerovania cítiť v skladbách Mea Culpa a Cutting The Cards. Odľahčene by sa dalo povedať, že Arena nasmerovala svoju tvorbu do oblastí, kde doteraz jednoznačne kraľovala skupina IQ. Pokiaľ by niekto čakal inštrumentálne orgie, tie sa nekonajú, album je pesničkový s dĺžkou skladieb okolo štyroch minút. Výnimkou, čo sa týka dĺžky i istej inštrumentálnej exhibície je temer osem minútová 12. Catching The Bullet, s dlhším sólom na gitare. Samozrejme na albume sa nachádzajú aj skladby typické pre staršiu Arenu. K tým by som zaradil úvodnú 1. The Great Escape, 2. Rapture, 10. Trebuchet, 11. Burning Down a záverečnú 13. The Tinder Box. K spomínanej, jemnejšej časti patrí 3. One Last Au Revoir. Nasleduje ju tiež v pomalšom tempe hraná 4. The Ghost Walks s recitatívom na začiatku a s plynulým prechodom do peknej 5. Thief Of Souls. Ďalší blok tvoria pokľudné 6. Close Your Eyes a 8. Bed Of Nails rozdelené rýchlejšou 7. Echoes Of The Fall. 9. What If? je trochu pompéznejšia skladba/ mierne v štýle Asia/.
Ako celok pôsobí na mňa album vyrovnaným dojmom, polovica skladieb rýchlejšia, polovica kľudnejšia,. Určite nie je najlepší, ale stále má vysokú úoveň, myslím si, že svojich fanúšikov si našiel a nie je ich málo. uspokojil ma, hodnotím štyrmi hviezdami.

» ostatní recenze alba Arena - The Seventh Degree Of Separation
» popis a diskografie skupiny Arena

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0382 s.