Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath cover

Black Sabbath / Sabbath Bloody Sabbath (1973)

tykeww | 5 stars | 26.12.2012 | #

Tohle album považuji v rámci Black Sabbath za nejlepší. Muzikanti vyzráli a jsou vyhranější. Ozzy zpívá snad ještě lépe než na předchozích albech, Iommi byl už tehdy skvělý kytarista a Butler s Wardem byla dost sehraná rytmika.

Na albu se podle mě nenachází jediná slabší skladba, všechny k sobě krásně pasují a dávají dohromady album, které v každém případě stojí za nepřerušovaný poslech.

Úvodní a zároveň titulní skladba Sabbath Bloody Sabbath je z alba nejhitovější a často jako jediná (což je škoda) z alba bývá zařazována i na různé bestovky. Je správně tvrdá a valivá, rozhodně krásné zahájení alba. A National Architect je trošku pomalejší, ale neméně dobrá věc, Fluff je krásná instrumentálka, která po dvou tvrdých věcech sedla, Sabbra Cadabra je opět rychlejší a k tomu skvěle proaranžovaná, hostující Rick Wakeman na klávesy skvěle skladbu dokresluje.

Killing Yourself to Live je nádherně temná skladba, po které přijde zase zklidnění v podobě Who are You?. Tenhle počin bývá považován za slabší, já si to ale nemyslím, použité syntezátory podle mě vkusně obohatily zvuk BS (ovšem v jakékoliv jiné skladbě si je lze jen těžko představit). Looking for Today je krásně svižná skladba místy trochu veselejšího rázu. No a Spiral Architect? Lze si jen těžko představit vhodnější zakončení, které by nezkazilo dojem z alba. Od temného vybrnkávání na začátku po nádherné užití smyčců.

Co víc k albu dodat? Jak už jsem napsal výše, považuji ho za nejlepší, které Black Sabbath kdy spáchali a pouštím si ho nejčastěji.

U mě jasných pět hvězdiček.

» ostatní recenze alba Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath