Queen - A Night at the Opera cover

Queen / A Night at the Opera (1975)

Brano | 5 stars | 20.02.2008 | #

Noc v opere je album,ktorý poslucháča priam ohromí svojou pestrosťou.Už úvodná skladba Death on two legs,ktorú Queen venovali bývalému manažérovi,ktorý im značne strpčoval život,dokazuje,že tentokrát sa jedná o čosi výnimočné.Celým albumom sa ako zlatá niť tiahnu výborné hudobné nápady,sviežosť,ľahkosť a zároveň pohoda.Druhá skladba Lazing on a sunday afternoon doslova evokuje náladu čierno-bielych grotesiek a gagov legendárnych bratov Marxovcov.Stačí len zatvoriť oči a zapojiť fantáziu a predstavivosť.V nasledujúcej Im in love with my car sa Roger Taylor venuje téme,ktorá mu je najbližšia.Jeho veľkou vášňou sú rýchle pretekárske autá,jazdenie s "vetrom opreteky"...V piesni dominuje typický Rogerov "chraplák".Po melodickej a chytlavej Youre my best frend pod ktorú sa ako autor podpísal basgitarista John Deacon a 39-zaujímavej sci-fi pesničke Briana Maya nasleduje hardrocková Sweet lady.Hravá a pohodová Mercuryho Seaside randezvous znovu vzdáva hold starým časom a láskavému humoru bratov Marxovcov.The prophets song-trochu zvláštna pieseň,podľa mňa prvý vrchol albumu.V strednej časti exceluje Freddie Mercury so svojím výrazným,okúzlujúcim vokálom.Bože,ale mu to spievalo!Love of my life-jemná skladba,ktorú ani netreba predstavovať,je notoricky známa.Mercury spieva veľmi precítene.Tvrdí sa,že bola venovaná Freddieho najväčšej životnej láske Mary Austin.Nasleduje Mayova Good company a na záver najväčší klenot,takmer šesťminútová absolútna klasika Bohemian rhapsody.Proste nádhera!Veľkolepý song,kde Mercury s úplnou ľahkosťou spojil pop,operu a hard rock.Túto skladbu som počul snáď tisícosemstošesťdesiatdeväť krát :-))),stále ma niečím zaujme,nenudí a vždy sa na ňu teším.Album končí anglickou hymnou v gitarovom prevedení Bryana Maya.Skupine Queen patrí za tento album absolutorium.Noc v opere sa zaradila do zlatého fondu hudby.Viac k tomu nemám čo dodať.Je to jednoznačne za plný počet.

» ostatní recenze alba Queen - A Night at the Opera
» popis a diskografie skupiny Queen

Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0335 s.