Diskuze
« další předchozí » |
hejkal - 08.11.2024 11:23:24 #
|
Z istého uhla pohľadu. Kopec muziky, ktorú aj ty miluješ, by nikto nezahral, keby tomu bolo tak. |
Antony - 08.11.2024 10:59:56 #
|
No, aspoň je krásně vidět, že instrumentální zručnost je nepodstatná. |
hejkal - 08.11.2024 08:44:39 #
|
vmagistr - aj to je pravda. |
vmagistr - 08.11.2024 08:04:45 #
|
Na druhou stranu Quincy Jones byl studovaný muzikant, zvyklý pracovat s jazzmany schopnými hrát z listu. Podobně jako Paula s Ringem by nejspíš mohl "sestřelit" většinu muzikantů té merseybeatové nebo rhythmandbluesové vlny, která se Anglií přehnala v první polovině šedesátých let. |
hejkal - 08.11.2024 05:43:13 #
|
To, že Ringo bol mizerný bubeník, vieme všetci, čo sme ho niekedy počuli, a hráme na bicie. Ale zasa, je to ideálny vzor pre netalentovaných, každý zahrá ako Ringo. |
stargazer - 08.11.2024 05:29:11 #
|
"Paul byl nejhorší baskytarista, jakého jsem kdy slyšel. A Ringo? O tom ani nemluvím. Vzpomínám si, jak jsme jednou byli ve studiu s Georgem Martinem a Ringovi trvalo tři hodiny, než udělal věc se čtyřmi takty, kterou se snažil opravit v písni. Nedokázal to. Museli jsme ho dostat ze studia a pozvat jazzmana Ronnieho Verrella, aby to zahrál za něj".....Quincy Jones a McCartneym a Starrovi. |
stargazer - 18.10.2024 04:20:07 #
|
"Když někdo prodá 5 milionů desek, tak by na těch pěti milionech desek měl taky něco zdělit. Měl by mluvit za sebe a nepapouškovat to, co někde tupě odposlouchal. Většina lidí, co prodává spousty desek se nesnaží nic zdělit. Prostě si od lidí nechávají platit za to, že jim nabídnou průměrnou zábavu"....Patti Smith |
stargazer - 09.10.2024 04:23:17 #
|
"Jsem v kapele oddělení harmonie a ohýbám pravidla, protože v indické hudbě v podstatě žádná harmonie neexistuje"....John McLaughlin & Shakti |
stargazer - 07.10.2024 04:51:33 #
|
"Nemohl jsem uvěřit tomu, co jsem viděl a slyšel. Bylo to jako ve Star Treku, kde jste byli okamžitě teleportováni na jinou planetu. Jiný vesmír. Molekuly rozebrány a zase poskládány"....Bill Friesell na koncertě Shakti |
Judith - 28.08.2024 10:43:56 #
|
The Band Geeks popisují proces vzniku alba True s Jonem Andersonem Z půlhodinového videa vybírám pasáž o nejdelší skladbě Once Upon A Dream. Většinou mluví baskytarista Richie Castellano, doplňuje ho bubeník a klávesista. Volně tlumočím. Once Upon A Dream začalo tříminutovým demo, které Jon udělal s Jonathanem Eliasem. Myslím, že tohle byla první věc, která mě opravdu vtáhla, protože Jon zpíval mantru a to mi připadalo cool. Tohle původní demo je nakonec v nahrávce obsaženo - uprostřed je tichá část a ozve se it's enough to seek around looking for it... to je původní demo, prostě jsme hráli přes ně, přidali jsme kytaru a klávesy. Skladba ale zjevně nezůstala u tří minut. Řekl jsem Jonovi: Tuhle věc mám opravdu rád. Můžu si tady trochu zařádit (go nuts) a udělat z toho epický song? Jon odvětil, že epic je nová umělecká forma. Začali jsme přidávat různé pasáže a mě v jednu chvíli napadlo: pojďme být agresivní. Loni jsme na turné hráli Gates Of Delirium a mně se hrozně líbilo, jak tam Jon zpívá, zní tak drsně. Přemýšleli jsme, jak ho přimět, aby zpíval takhle. Vysvětlili jsme mu, o co nám jde. Řekl, že zavolá zpátky. Po patnácti minutách se ozval a povídá: Našel jsem svůj growl! Měl hotovou celou novou verzi a znělo to úžasně. Přechází z tohoto drsného zpěvu do velmi jemného, samozřejmě. Slyšet Jona s akustickou kytarou je něco magického. Tohle tam prostě musí být - na Jonově desce takovou pasáž potřebujete. V celé skladbě je spousta drobných změn a dodatků, s aranžmá byla spousta práce. O každý nápad jsme bojovali - mezi sebou a občas i s Jonem, tak to v tvořivém procesu chodí. Musíte mít nápady a být ochotní je prosazovat do krve (smích). U takto dlouhé kompozice potřebujete, aby byla proměnlivá. Není to pět tříminutových písniček slepených dohromady, je to jedna skladba, variace suity či sonáty. Jon velmi stál o to mít tady nějaký druh world music zpěvu, tak naše zpěvačka v tomto duchu zaimprovizovala. Slyšíte, jak se jejich hlasy proplétají. Jon tam taky chtěl mít klávesové sólo, které bude znít jako varhany, opravdu mohutně. A tys to nahrál živě, zatímco tě Jon instruoval. A to je ono, tuhle verzi jsme na nahrávce použili. Udělali jsme dva nebo tři pokusy a Jon řekl stop, prima, máme to. A pak kytara. Demo jsem dělal já, ani nevím, kterou kytaru jsem použil. Myslím, že to byla moje "Spirit Carries On" petrucciovská kytara. Poslal jsem nahrávku Jonovi a říkám promiň, zní to hrozně, pak to předěláme pořádně. Měli jsme video hovor, Jon tiše poslouchal a prohlásil: Neopovažte se na to sáhnout, to je ono. Takže jsem našemu kytaristovi sebral velké sólo v téhle skladbě. Na konci ale Andy navazuje se slide kytarou, aspoň to na něj zbylo. Závěrečnou pasáž jsme vystavěli kolem harmonických změn. |
« další předchozí » |