Diskuze


předchozí »
Antony - 18.01.2025 10:01:07 #
Pro upřesnění dodám, že je to spíš o výkladu pojmu. Vyčerpávající tvůrčí úsilí neoznačuji jako dřinu. To slovo mám spojené spíše s bezmyšlenkovou robotou.
Že proces vzniku díla, má-li dospět k plnohodnotnému výsledku, je velice náročný na výkon, to rozhodně potvrzuji. Že ten náročný výkon však není samospasitelný, to tvrdím stále.. :)
hejkal - 18.01.2025 09:54:15 #
Áno, je jednou z viacerých faktorov v komplexnej matérii umenia.
Antony - 18.01.2025 09:50:14 #
Dřina v umění rozhodně existuje, ani netvrdím nic jiného. Akorát její role není hlavní, nýbrž vedlejší. Bez talentu je dřina k ničemu. Je dřina a dřina. Přirozené rozvíjení tvůrčího talentu není takový druh dřiny, jako usilovné pachtění člověka bez talentu. Ten dře jako kůň, a zůstává po něm akorát rozrytá zem s koňskými koblihy. 
U jmenovaných interpetů vnímám především nezměrné vlohy než dřinu. Tou mne nikdo neohromí, nezajímavých dříčů jsou plné internety, ale skutečný talent je vzácný.
hejkal - 18.01.2025 09:22:59 #
Drina v kompozícii existuje. Napokon, aj ty si použil výraz samouk, to učenie tam skrátka je. A súvisí s vývojom. Zvuky sa zmenili na melódie, tie na pesničky, potom sa dali zaznamenať notami, to otvorili cestu ku komplexnejším melódiám, skladbám... Atď. V teórii môžeme snívať o hudbe, ktorá už tam niekde existuje a čaká na svojho objaviteľa, ale v praxi je pravdepodobnosť spontánneho génia malá. Muziku Gentle Giant alebo Mozarta nestvorí prakticky nikto, kto nemá naštudované a oddreté. A áno, nie je to záruka automatického geniálneho výsledku, šance si však neznižuješ, keď sa zaujímaš o svoj koníček hlbšie.
Antony - 18.01.2025 09:15:05 #
hejkal:

Píšeš o interpretační dřině, nikoli o tvorbě. Dřina sama o sobě nemá k umění žádný přímý vztah. Pouze vzdálený a nepřímý. Není ani podmínkou ani předpokladem. Dřít můžeme při práci, při sportu, kvůli nedostatku schopnosti, z hlediska talentu a kreativity to nic neznamená. Naprosto vedlejší aspekt. Ano, v rámci interpetace, prosazení se, zviditelnění se, čili prostého provedení úkonu, to ano. Tam se dřít musí. Dřinou ovšem talent nenahradíš. Proto argument "dřu jako kůň", tvořím tedy hodnotné umění, zcela selhává jak v aspektu "hodnotné", tak v aspektu "umění". 

Tutéž práci udělá šikovný, znalý a zkušený člověk za pět minut špičkově, ani se nenadře, kdežto začátečník bez schopností se s tím bude dřít hodinu, a výsledek jeho diletantské lopoty bude mizerný. Ale dřel hodinu! Každému se s tím bude chlubit. Kdežto ten první pouhých pět minut a ani se neunavil, to přece nestojí za řeč. Je hodinové úsilí neschopného člověka cennější, než pět minut precizní práce odborníka? Jistě ne. Proto každý, kdo se vytahuje dřinou, je v mých očích nedůvěryhodný. Zajímají mne jiné aspekty.
hejkal - 18.01.2025 06:02:14 #
Súhlasím, že je to možné a aj sa to deje, ale je to jav vzácny. Rozhodne sa nepovaľuje na dosah každému.

Navyše, ide o tú mieru "driny". Skrátka bez potuchy sa človek nadrie aj pri zadávaní pár slov pre AI. Keby sme všetci čakali na zázrak, takmer žiadni hudobníci a ani skladatelia by neexistovali. Keby som netrénoval, nemal učiteľa, sotva by som zahral veci od King Crimson. A asi jeden netrénovaný z milióna by to dokázal, len šanca je to mizivá. Plus niekedy je ľahšie, keď ti niekto ukáže, ako sa to hrá, nestratíš roky pokusmi a omylmi. Hoci aj z nich môže byť osoh. Napokon, vyťažiť zo slabín prednosti, to je to, čo robí umenie autentickým. To AI v tomto nastavení nikdy nedokáže.
Antony - 17.01.2025 20:16:49 #
hejkal:
Rozhodně jsem dalek toho, abych chválil nějaké neumětelství. Znalosti nejsou při tvorbě na škodu, záleží na ambicích. Ale jen znalosti pravidel nestačí, zásadní jsou jiné věci. Kdežto čirý talent bez oněch konzervativních pravidel může vést ke špičkovým výsledkům. Vytvoří si svá vlastní pravidla. Za všechny řeknu jen jedno jméno - Kamil Lhoták. Ryzí samouk, a překonal všechny akademiky.
hejkal - 17.01.2025 19:46:56 #
Antony - nie je to priama úmera, ale v istom momente sa nepohneš, symfóniu nezložíš. Má to limity, nič nevedieť.
šaman - 17.01.2025 18:07:28 #
Antony:

Za mě dost smutné, že nereaguješ ani na slovo z toho co jsem napsal a místo toho dáš jen výčet informací o tom jak jsem špatný.

Tvůj příspěvek je vlastně jen:
Obvinění z nedostatku znalostí a argumentace - Bohužel jsi nezmínil v kterých konkrétních bodech a v čem je argumentace problematická, takže se v argumentaci nemůžu posunout a budu dál hájit AI a dělat svět méně etickým místem. Pokračuješ o tom, že nemám dost znalostí, ale ani neřekneš jakých znalostí - autorského práva? AI? Umění? Upřímně nevím, které z těchto témat a který pohled na něj, který autor, jaká literatura je pro tebe oficiální. Co si mám doplnit? V případě autorského práva si předvedl neznalost ty, když jsi tvrdil, že neexistují díla, na která se klasická ochrana nevztahuje. Existují.
Zdůraznění důležitosti studia - Doporučuješ mi navštívit knihovnu. Navrhuješ postup: získat základy, dále rozvíjet znalosti, tříbit je a na základě toho vytvořit myšlenkový systém, ale neodpovídáš na můj příspěvek. Takže nemám důvod tě brát vážně a cokoliv z toho dělat, protože jsi nic nevyvrátil, takže tomu stále věřím (svět je stále neetickým místem, kterému vládne AI).
Odmítnutí další diskuze - Nechceš diskutovat, prý to je ztráta času. Debatní strategie typická pro opilé dobrovolné hasiče na vesnických akcích, když zjístí, že žádné skutečné argumenty, kromě svého pocitu, nemají. Tak nediskutuj, neztrácej čas, nepřemýšlej. Tvoje rozhodnutí. Co se týče "prázdných negací" - já mám dojem, že se vyjadřuju úplně jasně, to vy používate prázdné fráze jako AI nemá duši.
Ironie a fabulace - Nesmyslné ironické přirovnání, student MFF UK, který neumí násobilku. A náznak, že bych mohl být propojený s někým jiným, což má opět snížit legitimitu toho co píšu (to by se, podobně jako skoro všechno co píšeš, dalo nazvat argumentačním faulem - doporučuji se dovzdělat v argumentaci).
Sebechvála - Pár vět o tom, jak jsi skvělý, máš načteno a napřemýšleno a disponuješ komplexním pohledem.

Když už jsme u těch přirovnání - tvůj přístup k diskuzi je jako kdybys kopal penaltu a místo toho, abys ji prostě kopnul, bys běžel za rozhodčím a stěžoval si na brankářův nízký vzrůst a růžovou barvu rukavic.
Antony - 17.01.2025 14:39:30 #
V tom je umění dost rafinované. Neplatí přímá úměra mezi nástrojovou zručností a kvalitou výsledného díla. Existuje mnoho talentovaných samouků, co vyvinuli vlastní techniku a předkládají impozantní výsledky, existuje mnoho nástrojových mistrů, co raději jen interpretují, protože jejich tvorba je akademicky nudná. Lidská síla tkví v nedokonalosti. Ve vybočení, v nepřesnosti, v posunu jinam, než se čeká, než by se jakože správně mělo. V něčem, co nelze do strojového kódu zahrnout.
Neplést se slaboduchostí, s nešikovností nebo neschopností, ovšem..
předchozí »
Copyright © easyaspie.cz Created in 0.0471 s.