Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings (2009)

Tracklist:
01. A Nightmare to Remember (16:10)
02. A Rite of Passage (8:36)
03. Wither (5:25)
04. The Shattered Fortress (12:49)
- 04a. X. Restraint
- 04b. XI. Receive
- 04c. XII. Responsible
05. The Best of Times (13:09)
06. The Count of Tuscany (19:16)

All songs written by John Petrucci, Mike Portnoy,
Jordan Rudess and John Myung.



Obsazení:

James LaBrie - lead vocals
John Petrucci - guitar, backing vocals
Jordan Rudess - keyboards, continuum (1, 4), lap steel guitar (1)
John Myung - bass
Mike Portnoy - drums, backing vocals, co-lead vocals (1, 4)

Jerry Goodman - violin (5)

 
03.03.2017 Petr87 | #
3 stars

Moje dojmy po včerejším a dnešním opětovném poslechu po osmi letech, kdy byla deska vydána:

A Nightmare to Remember: Mrazivý hororový začátek, než bouři přetnou mohutné zatěžkané riffy s agresivními bicími... Pak se to ale bohužel opět zvrtne v milionté recyklování METALLICY, což by mi zase tolik nevadilo, ale i tak - LaBrie má přece na víc, než na hloupé napodobování štěkajícího dobrmana Hetfielda.
Pak se skladba trošku uklidní a po několika Petrucciho klasických nabouchaných, ale vcelku nenápaditých sólíčkách Portnoy předvede něco jako growl-rap, který by jinak do nálady kompozice i vcelku seděl, ale nevím - mně to přijde spíše k smíchu. Mike je parádní lamač paliček, ale jakmile něco zafouká do mikrofonu, tak je to v drtivé většině případů průser.

A Rite of Passage: Vcelku nudný kolovrátek s vlezlým refrénem, zbytečně natažený na osm a půl minuty...

Wither: Klasická "theaterovská" sladká náladovka, kde by nejedna citlivá duše zatlačila slzu zpátky do kanálku... Ale na mne tohle nějak nepůsobí. Pardon hoši!

The Shattered Fortress: Áchich, zase ta METALLICA! Co s ní furt mají?! Tvrdší pasáže opět střídají ty jemnější, do toho zase nějaké to nezbytné sjetí hmatníku odshora dolů a máme v podstatě zase hotovo...

The Best of Times: Další emotivní kompozice, kde Mike vzdává hold svému zesnulému otci, a která je možná lehce utahanější, ale zase to zachraňují dobré melodické nápady, které udrží posluchačovu pozornost. Ano, tohle se mi líbí!

The Count of Tuscany: Uff... Začátek jasní RUSH, přesněji inspirace jejich opusem "Xanadu" je zde nezpochybnitelná... Tohle se mi ale zase na DREAM THEATER svým způsobem líbí; jak si dokážou krásně - nechci psát vyloženě šlohnout - vypůjčit fragmenty ze skladeb svých vzorů, nasekat je a přetavit k obrazu svému. Třeba ta atmosférická kytarová pasáž jsou jasně zkopčení YES, ale co!

Vím, že spousta odpůrců je nazývá sprostými plagiátory, kteří bez bázně a hany vykrádají své vzory a na kterých není ani zbla nic originálního... ale já to zase tak příkře nevidím - tohle v hudbě bylo, je a bude vždycky, a samozřejmě nejen v té rockové.

Stejně tak bych mohl za plagiátory označit své oblíbené interprety jako třeba - RPWL, AIRBAG, Andyho Jacksona aj., kteří jsou zase třeba silně ovlivnění mými milovanými PINK FLOYD - no a co!
Jejich hudba mě prostě baví a o tom to je! A neřeším, jestli to už tady někdy bylo či ne; takže u DREAM THEATER mi tyto inspirace také nevadí, ale spíše něco úplně jiného - že jejich hudba, dle mého mínění, zase není až tak dobrá, na jakou si hraje...
K čemu je mi, když sice dokonale ovládám svůj nástroj, mám za sebou třeba i nějakou tu konzervatoř, když kolikráte nemám v rukávu dobré a nosné hudební nápady?
K čemu mi je, když dovedu poslepu sjet hmatník za minutu stokrát odshora dolů, když mě ta blbá Múza častokrát prostě ne a ne políbit?
Dovedu sice našvihat sto not za deset sekund, ale k čemu mi to je dobré? Už rozumíte...? A to není samozřejmě problém pouze této bandy. Takových by se našlo mnohem, mnohem více.

Tady po tom by se asi mohlo zdát, že DREAM THEATER nemám moc rád, ale to není pravda!
Nahráli dost skvělé a nápadité hudby na to, abych se stal jejich fanouškem; jenže bohužel také i spoustu nenápadité, vatovité, kde se nedostatek invence snažili zakrýt svou dokonalou profesorskou hrou... Co už.

I přes všechny moje větší i menší výtky se jedná o docela dobrou desku, kterou si někdy v budoucnu možná i zařadím do sbírky... Možná už i jenom proto, že je to poslední fošna, kde jim štípe paličky králíček Duracell v podobě skvělého Mika Portnoye.

Poctivé tři hvězdy!
reagovat

Snake @ 06.03.2017 17:44:57
Průšvih to není, řekl bych standartní a dobře odvedená práce. Z první poloviny alba bývám trochu zaraženej, ale rozmáchlá The Count of Tuscany a především pecka The Best of Times se mi fakt líbí. Ovšem po zvukové stránce je to - a nebojím se to takhle říct - zmetek. Nevím jak vinyl, ale moje obyčejné CD (Roadrunner Records RR 7883-2) hraje doslova příšerně. Zvuk mi připadá jako rozbředlá a přehulená hluková koule bez náznaku nějaké dynamiky a vždycky, když si CD pustím, mám pocit zalehlých uší. Masakr, ale u dnešních Dream Theater - bohužel - běžná věc. Když může hrát o patnáct let starší CD "Awake" opravdu dobře, proč nejde to i tady ?

V době vydání se mi tohle album líbilo - proto jsem si ho taky koupil - dneska hodnotím ho trochu kritičtěji. Za tři.

27.08.2016 john l | #
4 stars

Mizerný hodnocení střídají ty celkem slušný, aneb tva tábory, příznivců a odpůrců velkých drýmů se budou už navždy setkávat a vzájemně osočovat.

U mě zrovinka tímto albem začíná postupný ústup z pozic a kapela se jaksi mírně opakuje a společně s Train of T. metalikuje, tím myslím že si Hetfieldovce bere za svůj vzor zbytečně ve velkým. Pamatuju si, že když deska roku 2009 vykoukla na svět velké zklamání se u mě nedalo zakrýt. Temnotou zahalených pouhých 6 písní, na který jsem si za ta léta už hodně zvykl a jednu dobu jsem ji dokonce protáčel vcelku často, vesměs s ní teda problém nemám. Metalem natlakovaná A Nightmare to Remember s vytříbenou progresivní vložkou, střídá mě velice líbivá, energií kopající A Rite of Passage a poté senzibilní pomaloučká Wither. Druhá půlka už je větším oříškem, sice závan geniality Awake prosakuje skrz uzavírající návykovou kapitolu The Shattered Fortress, ale The Best of Times je místy abnormálně utahaná a prodírat se v ní mě někdy moc nebaví. Vše se snaží zachránit motiv jak přes kopírku Pull me Under na začátku finálního velkolepýho uzávěru The Count of Tuscany kde slyším i "vzpomínky z minulosti".

Album jsem poslouchal při dnešní dopolední jízdě autem, když teď vsunu origoš cédo do přehrávače a nasadím sluchátka, vše zní mnohem líp, mnohem dokonalej a pozornej posluchač rázem hvězu přidává:)
Jo a zvuk teda ostrej jak břitva!
reagovat

john l @ 27.08.2016 13:36:41
V poslední The Count of Tuscany slyším i silný ozvěny Pink Floyd, ale i velice přívětivou emotivní pasáž s dopomocí španěl a jemný barevný nástrojový nástin. To jen tak pro doplnění.

kamila @ 27.08.2016 16:36:18
Ach jo, copak drímíci, ten pohled bude vždycky dvojí, třeba mě vcelku jejich přednes imponuje a jak tu píše zrovna kolega luk, kapely hrající dlouho se opakovací tendenci prostě ubránit nemůžou. U této desky to není ještě tak markantní, i když oproti mimulosti to kvalitativní propad určitě je. 4 bych dala i já.

horyna @ 29.08.2016 06:48:23
Já bych album příliš neodsuzoval, horší tituly teprve přijdou a třeba Mikeův výkon si zde pěkně užívám, temný zvuk mi sem vcelku sedí a síla skladeb i emocí v nich je ze souboru stále patrna. The Count of Tuscany- je povedená a A Rite of Passage- super metalová jízda. Jak říkám, nemám s albem větší problém, budu si ho muset také poslechnout, už je to dlouho.

yngwie3 @ 29.08.2016 07:25:56
to horyna: Ak dovolíš, ako si myslel vetu," Já bych album příliš neodsuzoval, horší tituly teprve přijdou "... Ďakujem za vysvetlenie ...

horyna @ 29.08.2016 07:38:47
yngwie3: zdravím, reaguju tím na větu johna l---U mě zrovinka tímto albem začíná postupný ústup z pozic a kapela se jaksi mírně opakuje.
Chci tím říci, že osobně mám desku rád a třeba její nástupce a hlavně letošní výplod hodnotím jako meně povedené.V poho?

yngwie3 @ 29.08.2016 07:47:42
to horyna: samozrejme ... a ešte raz ďakujem ...

horyna @ 29.08.2016 07:48:59
yngwie3: ty jsi jejich velký zastánce, mám pravdu?

yngwie3 @ 29.08.2016 08:20:01
Áno ...

john l @ 29.08.2016 13:23:27
Pro mě byli D.T. nejsilnější a nejkvalitnější v období 1992-2002 takže vlastně celý desetiletí. I když třeba Octavarium zní počertech dobře

horyna @ 30.08.2016 06:10:42
Řekl bych, že pro naprostou většinu fanoušků je toto období zásadní, hlavní a přelomové. Já jako jejich velký milovník (do letoška především) je můžu od debutu po Systematic Chaos. Pak krapet méně, ale třeba stejnojmenná deska je dobrá, víc než dobrá. Awakéé

john l @ 30.08.2016 16:19:07
Bylo by zajímavý sledovat, jak by se jejich osud vyvíjel, kdyby Portoye poslechli a na pár let si dali kopačky. Jestli by to kreativní motory zas nastartovali do vysokých obrátek a třeba stvořili novodobej Scenes. Rozhodně by se každý rozvíjel dál ve svým projektu a vzájemná chemie by pak zafungovala silnějc.

05.07.2010 Pavel Stárek | #
4 stars

Na nové album jsem se těšil. Musím se přiznat, že DT jsem začal poslouchat až od alba Systematic Chaos, dříve jsem neměl sílu (lépe řečeno, nebyl jsem tak dospělý na tento druh muziky). Ale nyní již k albu: líbí se mi 1,2,4,5,6. 3 - Wither není špatně zahrán, ale je to taková písnička spíš do rádia, a ano, jak již někdo napsal výše (níže) je to takový slaďák. Ale celkově album hodnotím kladně, ale 5 hvězdiček mu za Wither nedám, ty patří SFAM.
reagovat

13.04.2010 Vlasto | #
4 stars

Pre mňa je toto skutočne úžasný album, plný melodických pasáží, či už spievaných, alebo inštrumentálnych, balancujúcich medzi tvrdými a jemnými úsekmi s brilantnou technikou jednotlivých členov a čistým, dýchajúcim zvukom.

Dôvod, prečo dávam iba 4 body, sú práve piesne A Rite Of Passage a The Shattered Fortress, ktorých slabosti už boli spomínané.

K zvyšným 4 songom nie je čo dodať, proste výborné.

Som rád, že to vyšlo, je to veľmi počúvateľný hudobný počin.

reagovat

12.11.2009 Tafird | #
5 stars

Dle mého názoru je to skvostné album. Nuda? To ani náhodou. Podle mě je to druhé nejlepší album hned za SFAM, co kdy napsali. The Count of Tuscany se mi nejvíc líbí(má dokonalý konec - vždycky mi běhá mráz po zádech, když skladba končí). DT poslouchám už pár let a nepříjde mi moc, že by se nějak opakovali (když neberu The Shattered Fortress, která je ukončením cyklu od Mikea Portnoye, a proto se mi líbí, že je takovou "medley" předlešlých skadeb). A i kdyby se opakovali...co to tak vadí? Copak jde pořád skládat něco úplně nového? Dokonalého? Samozřejmě, že ne. Naopak, je DT tleskám za toto album, neboť jsem velice rád, že mají stále touhu vytvářet nové skladby a koncertovat. A doufám, že stále budou dál a že je brzo zase uvidím na nějakém z jejích koncertů.
reagovat

PaloM @ 13.11.2009 11:32:13
Prosím Ťa, neuraz sa na moje poznámky, ide o hudbu a nie o tvoju osobu :-)
"Podle mě je to druhé nejlepší album hned za SFAM".
1. druhé najlepšie album - jedine, žeby sme boli Arabi a čítali (hodnotili) všetko naopak či od konca,
2. SFAM nikto nepozná - ja som to v ich diskografii nenašiel a prešiel som ju 3x. Prosil by som všetkých, komu záleží na troške úcty k svojim obľúbencom, aby písali plné názvy. Skratka sa normálne používa, až keď sa v texte 2. krát má opakovať ten istý výraz.
Ako by sa páčilo vašej partnerke, keby ste jej vraveli:
M-Z,LŤ! (miláčik, zlatíčko, ľúbim ťa)

dynasty21 @ 17.11.2009 13:36:45
SFAM - Scenes From A Memory ehmm...

PaloM @ 18.11.2009 08:47:01
Díky dynasty, škoda, že sa nenašiel autor recenzie, hmm, hmm ... :-))

Vlasto @ 12.01.2010 13:29:07
sorry 'táta' paloM, ale všetci fanboys majú skratky svojich oblubencov pod kozou...hold, mas sa co ucit :-))

PaloM @ 12.01.2010 14:28:05
Veľmi rád sa dám poučiť, najmä od čerstvých znalcov na Progboarde :-)

vlasto: ako sa ti páči krstné meno s malým "v" ? Volám sa Palo, to je moje pravé meno, nie paloM.
Bohužiaľ fanboy, nemáš pod kožou úctu k svojim obľúbencom. Ja úctu mám a preto ich nazývam celým menom. Blbý skratkovitý amerikanizmus prenikol všade.
Mladí povedia "ď" miesto ďakujem, "dobrý" miesto
dobrý deň. To v lepších prípadoch, keď vôbec niečo slušne povedia. Skratky sa v texte používajú nasledovným spôsobom: prvý raz sa napíše celý názov, za tým do zátvorky sa uvedie ("ďalej ...-tu sa napíše tá skratka") a potom sa môžu vo vetách použíť tie skratky.
Hold, synak Vlasto, máš sa od "tátu" čo učiť :-)

Ber to s humorom ako ja, ale na Progobarde sa snažíme dodržiavať určitú kultúru písomného prejavu a vzájomnej komunikácie.

PaloM @ 12.01.2010 14:31:27
Vlasto, napíš prosím ťa do svojho profilu (musíš byť prihlásený) niečo o sebe a aké kapely či žánre hudby rád počúvaš - nech vieme niečo aj o tebe, nie sme tu úplne anonymovia.

PaloM @ 12.01.2010 14:46:18
...som zabodoval, Progboard som omylom prekrstil na Progobard. To sa nepodarilo ani southernboardistom :-)

Vlasto @ 12.01.2010 15:09:42
pre PaloM:

prepac, urcite som nemal v umysle zprznit ti meno.

Mne vlasto nevadi, na niektorych forumoch mam mozna aj tento nick s 'malym v'

Co sa tyka tych skratiek, je tu uplne bezne na webe, na zahranicnych forumoch, takze som si zvykol...

Nejdem to tu vsak dalej zahlcovat, hlavna tema je album Black Clouds... od Dream Theater.

Svoje postrehy som už aj vyjadril v reakcii na recenziu od Petrucciho...

15.09.2009 Voytus | #
2 stars

Přiznám se, že Dream Theater už několik let neposlouchám tak, jako když jsem se s jejich tvorbou seznamoval a nadšeně objevoval každou novou (pouze pro mě, ne chronologicky) desku.
Poslední, co mám opravdu zažité, je Train of Thoughts. Od Octavaria, které jsem odložil asi po pěti posleších a u kterého jsem si začal říkat, že někde není něco v pořádku, je vpodstatě neposlouchám.
Ale teď mi to nedá, a protože se tu nová deska docela řeší, přidám se k hodnocení.
Z hlediska nějaké zvukové progrese album nepřináší nic nového, to ale není na škodu, protože DT vždy disponovali kvalitní produkcí, často s pompézním vyzněním, což to je pro tento žánr dost typické.
Ani není zapotřebí zvuk nějak rozebírat, produkci si dělají navíc DT sami, takže je to jejich záměr, takhle to chtějí. V pořádku, nemám námitek.
Ale ještě jeden dodatek - klávesy Jordana Rudesse: Co to sakra je? Ale to je od roku 2002 pořád stejné. Nejčastěji takový vlezlý, rádobysmyčcový podklad, případně jakési robotické zvuky z Hvězdných válek, nebo kam s tím vlastně. Jasně, mám to - synth marimba. Když konečně přepne zvuk na piano, hned je to lepší (přestože dost syntetické). A nebo jsem jen navyklý na klasický zvuk piana nebo hammondů. Pravda je někde uprostřed.
A teď k desce. Úvodní A Nightmare to Remember se záhrobním úvodem nenabízí bývalému, zklamanému, ale stále zvědavému fanouškovi DT moc nadějí - zezačátku. Pár klišovitých, tvrdých riffů tomu také moc nepomůže, ale pak se to rozjede, klasická sóla kytary a kláves, změna na konci, při Portnoyově mírně blackovém growl - rapu člověk vyprskne smíchy, následuje sypačka, ale co navíc - ono to vůbec nebylo špatné. Vše podstatné, nic nového, ale bavilo mě to.
Jenže následující tři skladby nemůžu označit jinak, než jako výplň. Druhá A Rite of Passage je pro mě pokusem o hit, zpěvný, nasládlý refrén vše jen potvrzuje. Třetí Wither představuje odlehčení, baladu. Jindy kapele stačily dvě minuty (Vacant na Train of Thoughts), ale pět a půl, to je moc. Dojemné. Ale ne skladba, spíše jen její zařazení.
A nyní, dámy a pánové, Mike Portnoy, z cyklu Anonymní alkoholici The Shattered Fortress. Poslední díl. Takže recyklace The Glass Prison, This Dying Soul, The Root of All Evil a Repetance. Doufám, že je Mike z alkoholu vyléčen, tahle věc byla dost vyčerpávající. První část mě před lety zcela převálcovala, druhá také hodně bavila, ale pak už nic. Tak jen doufejme, že nezačne zase pít a pak se znovu léčit, jelikož takováto zpověď je místy až otravná. Promiň, Mikeu.
The best of times je věnována Portnoyovu zesnulému otci. Mike musí být asi hodně emotivně založená osobnost. Na každé desce DT má spoustu různých výlevů, některé naštvané, některé smutné, proč ne. Dojemný začátek tři minuty nudí, pak se skladba rozjede ve stylu Rush a i přes lehce podbízivé a líbivé postupy je to příjemná záležitost. Snad jen, že LaBriemu nějak docházejí melodie. Ale instrumentální pasáže se povedly.
Nejdelší útvar, závěrečná The count of Tuscany, také nepřináší nic nového. Já vím, že o to třeba až tak nejde, jenže kdyby tohle nebyl případ všech desek DT, počínaje Six Degrees (kde ale nějaké náznaky byly). Prostě, asi takhle. Neslyšel jsem předchozí Systematic Chaos a nijak necítím, že by mi něco uniklo. Je to docela jízda, jenže vše shodí pasáž se samotnou kytarou a následující akustická část se zpěvem. Co mi to jenom...? Ano! Ale ne ledajaké ano. Britské ano! Yes! Gates of delirium jsou stavěné vpodstatě stejně.
A já nemůžu kapelu omlouvat tak, že své vzory neskrývá, netají se jimi a jejich přístup ke skládání je takový. Dobře, v hudbě tohle bylo vždycky, už za doby baroka si skladatelé vzájemně půjčovali motivy a pracovali s nimi, ale tohle už ani není variace na nějaké téma, ale sprostý opis.
Nezlobte se na mě, snažil jsem se. Vede úvodní skladba a The Best of Times.
reagovat

14.09.2009 miguel7 | #
4 stars

Abych jen nepřidával své postřehy co se týče pouhých reakcí na recenze, tak sem jednu rovnou připojím.
S Dream Theater jsem měl problémy ze začátku, a to pro jejich nepříliš originální a někdy až okatě kopírující hudbu. Leč okouzlili mne zprvu svým umem, virtuozitou a popravdě s hlasem Labrieho jsem neměl nikdy problém. Až po několikátém poslechu jsem začínal dostávat ono mrazení, kterým ho spoustě lidem hudba DT neposkytuje a tak jsem si řekl, že na to hodím bobek jestli mi to něco připomíná.
Novinka pro mne není to nejlepší, ale patří mezi ně.
Splnila mé očekávání a až na jeden kousek bych jí neměl co vytknout.
A Nightmare to Remember je chvílema až blackmetalová jízda a skoro jsem si vsadil že to bude otvírák na pražském koncertě, jelikož obsahuje všechny zásadní elemnty hudby DT, a to tvrdost, melodičnost, bombastičnost, komplikovanost, vyhrávky a Labrie. V těch vyšších, táhlejších polohách mě dostává. Portnoyova vsuvka byla milým překvapením a oživením.
A Rite of Passage se mi mnohem víc líbila naživo. Ten refrém mne na albu tolik neupoutal, ale na koncertu se mi vryl do hlavy a teď si ji vychutnávám vždy se vzpomínkama na koncert.
Whiter je příjemná balada, ale ne důvod proč bych se měl vracet k tomuto albu.
The Shattered Fortress je ten největší kámen úrazu. Čekal jsem nějaké originálnější završení, jinak podle mého názory povedené ságy. Neřeším text, protože angliš neumět, ale zkopírovat všechny zásadní elementy z předchozích písní, budiž. Queen na Jazzu udělali totéž, ale v půlminutě zrekapitulovali zbytek alba a to jen tak pro zajímavost, ale uplácat z toho 90procent třináctiminutového kusu?! Tohle mne zarazilo již při prvním poslechu a nevracím se k ní skoro vůbec.
The Best of Times je ten hlevní důvod, proč se vracím k tomuto albu tak často. Refrén jako hrom, melodie v druhé pasáži se mne fakt dotkly a sólo na závěr...pro mě libůstka a lahůdka.
The Count of Tuscany je už pro mne závěr, který zpravil veškeré nedostatky a dal zapomenout na neúspěch opakovacího songu. Především druhá část, včetně klávesového sóla, je završení jinak povedeného alba.

Natočili album, ke kterému se budu s radostí vracet.
Je mi opět potěšením:) ale na pět to nestačí, díky jednomu zakopnutí
reagovat

miguel7 @ 10.09.2010 14:38:01
Portnoy opouští Dream Theater...chjo

09.09.2009 Tomáš | #
2 stars

Na poslední album DT jsem byl natěšený, protože jsem si myslel, že po tom posledním to bude opět něco jiného, ale zklamání je velké. DT začínají vykrádat sami sebe a točí se v bludném kruhu. Poslední invenční album bylo TRAIN OF THOUGHT a svým způsobem i OCTAVARIUM. Chtělo by to nový svěží vítr, což takhle změna producenta ? Portnoy a Petrucci drží producentské otěže pevně v rukou, ale myslím v poslední době ke škodě věci. Jsem stále velký fanoušek DT, ale koupi příštího alba si budu hodně rozmýšlet, i když si ho nakonec koupím :-).
Vše ostaní bylo napsáno, chtěl jsem jen krátce sdělit své pocity a naznačit cestu vpřed, s tím si ale hoši z DT musí poradit sami.
PS : Chválím Portnoye za grafickou stránku obalů.
reagovat

08.09.2009 DT | #
1 stars

Tak po prečítaní recenzie SC som asi jeden z mála, kto si myslí, že ten album je výborný.
Zato BC&SL je vyslovene nuda. Ubehli 2 mesiace od vydania a ja ho už mesiac nepočúvam. Niečo bude zle.
V podstate mi to vychádza tak že každý druhý album od DT je dobrý keď nie vynikajúci, čisto môj názor.
Tento album ma sklamal, je polepený, a som rád, že Portnoy ukončil svoju terapiu, ktorá ma už fakt začinala srať. To je presne tá výplň Shattered Fortress. Polepená skladba z predošlých štyroch.
Za najhoršiu vôbec považujem The Best Of Times. Slizká skladba s ešte slizkejším refrénom, nehodí sa k textu, ktorý pojednáva o smrti Portnoyovho otca.
Začiatok prvej skladby je vykrádačka Dimmu Borgir.....dalo by sa pokračovať.
A zbytok? Šedý priemer. To všetko sme už počuli.
Podľa mňa 3 najhorší album od tejto kapely.
reagovat

Mayak @ 08.09.2009 16:32:16
...kvalitu "recenzie" nehodnotím, ale bodová hodnota albumu sa mi skutočne pozdáva...

yngwie3 @ 10.09.2009 18:24:14
DT: Z tvojej reakcie cítim opovrhovanie niečím, čomu možno ani poriadne nerozumieš. V diskusiách na Progboarde platí všeobecný názor, a myslím že správny, že hudba je hlavne pocitová žáležitosť. Ale v niektorých prípadoch, a tým tvorba DT je, treba k pocitom pridať aj porozumenie. Nemôžem sa zbaviť dojmu, že v tomto prípade tvoje pocity a aj porozumenie , absentujú. Výraz " Slizká skladba, slizkejší refrén " sa nieže nehodia k textu, nehodia sa k tvorbe DT. Osobne tieto výrazy považujem voči opusom DT za urážlivé !!!
Podľa mňa, tretia najhoršia recenzia, akú som čítal. A na tie dve ešte horšie, si akosi nemôžem spomenúť.

merhaut @ 10.09.2009 19:49:31
"...čomu možno ani poriadne nerozumieš. V diskusiách na Progboarde platí všeobecný názor, a myslím že správny, že hudba je hlavne pocitová žáležitosť." - dobrej protimluv se ti poved :-)

stanley @ 10.09.2009 20:23:04
hele....DT už vážně nejsou k poslouchání...ale už to vážně moc řešíte.protimluvy patří k životu.je to jen hudba..odhlídněte od svých soudů..o)o

miksteiner @ 10.09.2009 20:28:03
Tak to já si to užívám. Doporučuji i instrumentální verzi, kde sice chybí většina kytarových a klávesových sól, ale přesto je to nádhera.Ty šikovnější si je tam dohrají třeba i vlastníma rukama. Nikdo vám něco podobného ještě nenaservíroval až pod nos. A to nemluvím o další nahrávce,kde jsou veškeré stopy z nahrávání uloženy zvlášť takže není problém si všechno vychutnat tak jako nikdy před tím. Pojďte pane. Budeme si hrát. Tentokrát s DT.

yngwie3 @ 11.09.2009 16:16:14
Máš pravdu merhaut. v návale "spravodlivého hnevu" nad nespravodlivou recenziou, som zabudol, že aj recenzie treba písať s chladnou hlavou. tým pádom som vyrobil protirečenie ako vyšité. ospravedlňujem sa. možno je to tým, že hudbu DT beriem príliš osobne, a každé odobratie hviezdičky, považujem takmer za trestný čin :o)

Voytus @ 15.09.2009 11:31:35
Ingwie3: Zase si je nezbožšťuj, chce to odstup.

yngwie3 @ 15.09.2009 12:09:02
Voytus: Asi máš pravdu, ale priznaj farbu. Nemáš vo svojom "stáde" favorita, na ktorého nedáš dopustiť ?

Voytus @ 15.09.2009 13:09:03
Ingwie3: Většinou jsem z každé nově objevené kvalitní kapely nadšen, to samozřejmě. A stejně tak ji všemožně obhajuji, ale snažím se i o kritický pohled, který mi nemůže samozřejmě nabídnout buď její odpůrce, či zkušenější posluchač.
Jednu dobu to pro mě byli Deep Purple. pak také Jethro Tull, Frank Zappa, Rush...většinou jde o léty prověřenou klasiku, novinkám moc pozornosti nevěnuji, takže beru v potaz i některé přetrvávající názory. Ty ale samozřejmě slepě nenásleduji. Ale fakt je, že čím více toho kapela vydá, tím víc protichůdných názorů se objeví. Což potom, když se jedná o některou z velkých kapel, mezi které DT bezpochyby patří. Ale většinou desky i interprety prověří až čas. U DT podle mě nejvíc ubírá to, že si alba produkují sami. Vždy je lepší mít někoho zvenčí, kdo ale tvorbě kapely rozumí a je mu blízká jak hudba, tak lidé kterí ji tvoří. Aby tvůrce nevyužil jen v obchodním slova smyslu - i to má ale své plusy a mínusy. I když samozřejmě DT nejsou žádná trendová věc. To, jak může dopadnout produkce interpreta, když je na všechno sám a ztrácí odstup, dokazuje právě Zappa v letech osmdesátých. To chrlil jednu desku za druhou a jen zlomek tvorby z tohoto období je skutečně hodnotný.

Voytus @ 15.09.2009 13:10:29
Pardon, protimluv hned na začátku: S tím kritickým pohledem "...který mi MŮŽE nabídnout jen její odpůrce..."

DT @ 13.11.2009 10:15:27
Ok uznavam, z odstupom casu vidim, ze je to zle napisane.Bol som nastvany a nechal som sa uniest. Ale plati co som napisal, tento album nepocuvam.
Kazdopadne sa tesim na dalsi.

23.07.2009 Petrucci | #
3 stars

Dream Theater se nám začínají opakovat a hodně, dalo se to sice čekat, jelikož jejich styl není nafukovací, ale mrzí mě to i tak. Navíc je tohle první album, které mě většinu času nudí. Nad průměr vyčnívá halekačka "A Rite of Passage", sladká (možná až moc) Whiter a "The Best of Times". Jinak se na CD nenachází nic, co bych od DT neslyšeli už dříve, navíc v mnohem lepší formě. Velká škoda. Za dvě hvězdičky, jednu přihodím navrch za osobní sympatie.
reagovat

Voytus @ 23.07.2009 12:53:31
Nejvíce mě mrzí omýlání stejných postupů, většinou se totiž dají přesně odhadnout melodické linky, průběh skladby, změny, sóla. Pro mě jsou takhle schématické tři poslední desky DT. Ale neřeším to, dobrých alb vydali v 90. letech několik, Awake nebo Scenes můžu pořád. Takže tak.
A také pořád stejná produkce, čekal bych v tomto ohledu také nějakou invenci.
Ke druhému disku s převzatými písněmi se radši nebudu vyjadřovat.

Petrucci @ 23.07.2009 12:57:22
Tak, tak, souhlasím. V těch 90' vydali alba, díky kterým se zapsali do historie, ted už si hrají jen tak pro radost, fanoušky a proč to neříct, samozřejmě tak pro penízky:o)).
A to druhé CD, tím spíš chtěli vzdát poctu skupinám, které mají rádi. A taky pro vlastní potěšení.

Voytus @ 23.07.2009 13:06:00
Já to chápu, také mám kapelu, která se věnuje coverům (Hawkwind, Gong, King Crimson...), ale u kapely, která se více než dvacet let živí vlastní tvorbou mi to přijde jako dost zbytečné - nehledě na to, že vše víceméně přehráli přesně do puntíku a ještě se snažili přiblížit původnímu zvuku.
Jelikož mi tu teď album hraje, tak ještě jedna věc - pořád recyklují nápady z předchozích desek, to mě mrzí nejvíc - Shattered Forest konkrétně - další variace na This dying soul, je tam snad i něco z Honour Thy father. Musím si poslechnout Train of Thought, nějak se mi vypařil z hlavy. To byla poslední opravdu dobrá deska (i když je až moc do trashe a la Metallica).

Petrucci @ 23.07.2009 13:12:40
Tak oni už před tímhle CD hráli covery, mimo jiné i na progboard uvedené, např. Master of Puppets, The Number of the Beast nebo The Dark Side of the Moon.
Ad Shattered, to je to dokončení pentalogie o anonymních alkoholicích, a jelikož je poslední, tak se dalo čekat, že bude poskládána výhradně z těch útržků z předchozích částí.
A jinak, Portnoy i Petrucci jsou metalisti (nemyslím nijak hanlivě), zvlást Mike má Ipod narvaný Metallicou, Panterou, Machine Head apod. Někde se to projevit muselo.
A ještě bych zareagoval na tu "kritiku" posledních tří alb. Octavaria se to, dle mého, netýká, to je vynikající, svěží rocková deska, velice odlišná od Systematic nebo právě Black Clouds.

Voytus @ 23.07.2009 13:27:26
Zatím jsem se v tom až tak nehrabal - pak je Shattered Forrest naprosto v pořádku. Snad jen, že už mě Portnoyova Alkoholická suita trochu otravovala.
Ale co se nových desek týče, tak mě mile překvapili The Mars Volta - jednak chrlí alba na dnešní poměry dost často a potom se pořád vyvíjí. Ale ve srovnání s DT je to pořád mladá kapela, tak uvidíme za pár let.

Petrucci @ 23.07.2009 13:33:03
Taky mě moc nebaví, přijde mi, jako by tím chtěli zaplácnout jeden track na CD, protože nápady docházejí:o)).
Tak, tak, na Mars jsem velice, pokud si udrží tu kvalitu, kterou nastolili, tak se máme na co těšit:-)).

Voytus @ 23.07.2009 13:43:51
Absolutní souhlas.
Ještě zpátky k starším deskám: Pustil jsem si jen tak pro připomenutí Trial of Tears z Falling to Infinity, tahle skladba je pro mě tím úplně nejlepším od DT, je tam pro mě všechno podstatné, navíc text dodal Myung, který sice píše málo, ale výborně - sedí mi jako textař i víc, než Portnoy, ale je to čistě emoční záležitost - Mike je na mě takovej moc vzteklej, naštvanej. Takže hlavně kvůli tomu, holt potřebuju jinou textovou náplň.

Petrucci @ 23.07.2009 13:49:04
Trial je úžasná skladba. Tak, jak říkáš, Myung je básník, Portnoy takový pouliční "raper", ranař. Moc se mi líbí i Myungův text k Learning to Live, což je taky naprostá špička, co se skladeb DT týče.

yngwie3 @ 24.07.2009 20:06:24
V diskusiách na Progboarde patrím k tým,
ktorý sa dostavili až v neskoršej dobe, pretože o existencii tohto fóra som nevedel. Takže vlastne patrím medzi nováčikov, aj keď vekovo možno medzi tých najstarších ( som ročník 1960 ). Myslím že už som niekde spomenul že sa hudbe aktívne venujem od svojich 14-tich rokov. Teda dosť na to aby som, domnievam sa, dokázal posúdiť kvalitu toho ktorého telesa alebo hudobného štýlu. Nie som faktograf a nemám napočúvané stovky a tisíce albumov od desiatok a stoviek interpretov. A neprečítal som množstvo kníh, od rôznych autorov, zaoberajúcich sa históriou a tvorbou toho ktorého zoskupenia. Na to proste nemám čas, pretože o to viac cvičím a hrám. Nechcem aby to vyznelo ako samochvála, ale možno práve preto nemám problém zahrať Claptona, Blackmora, Moora , B.B. Kinga, Satrianiho, etc., vždy keď sa to odomňa vyžaduje. A preto že hudbu robím a nie len ju počúvam, viem aké je VEĽMI ŤAŽKÉ vytvoriť akýkoľvek opus, aj keď len krátkeho trvania, tak aby zaujal minimálne jedného poslucháča okrem autora. A presne z tohto dôvodu nebudem kritizovať takých legendárnych a famóznych hudobníkov akými DT sú a navždy budú. Plne si uvedomujem že každý má právo na kritiku, ale vypočul si už niekto z Vás takmer kompletnú tvorbu napr. J.S. Bacha alebo Čajkovského ? Ja som to skúsil, a nie o všetkom sa dá povedať alebo napísať ako o dokonalosti samej. Proste každý autor hudby alebo akéhokoľvek iného diela má svoje slabšie aj silnejšie chvíle. Výnimky ako Amadeus, sú skutočne len výnimky potvrdzujúce pravidlo. Ale nikdy nebudem pochybovať o genialite hore uvedených, samozrejme vrátane DT. Takže prihadzovať jednu hviezdičku za " osobné sympatie " my pripadá farizejské.

yngwie3 @ 24.07.2009 20:43:59
Aby som nezabudol, v diskusii boli spomenutí The Mars Volta. Narýchlo som si zohnal všetko dostupné, v snahe zistiť o tomto mančafte čo najviac. Neviem či je to dĺžkou alebo vlastne krátkosťou napočúvania, ale ich budúcnosť nevidím tak ružovo. Až na bubeníka tam nie jen žiadna skutočná osobnosť a celá tvorba je akási chaotická.

miksteiner @ 24.07.2009 21:11:44
Chyba je že většina z vás vůbec nepochopila jejich přístup ke hraní a skládání hudby. Oni od začátku těžili z odkazů svých oblíbenců a vůbec to neskrývali. Naopak o tom často mluvili a mluví. To proč jejich desky měly takový úspěch bylo díky jejich úžasné kreativitě pracovat s těmito vlivy a v neposlední řadě v jejich umění ovládat dokonale své nástroje. Nedá se také říct, že by někdy vyčerpali své nápady. To je jen pocit mnoha jejich fanoušků. Oni jen dělají to co je baví. Věřím, že by nikdy DT neoznačily jakoukoli svou desku za naprosto originální a něco neslýchaného. A to i desky které většina z vás za takové považujete. Pokud však bude kdokoli neustále řešit jejich originalitu a to že se snad opakují, věřte že to nikam nevede. Oni jsou vlastně takoví jaké si je udělali fanoušci. Já osobně si užívám každou jejich desku a přesto že mám mezi nimi více či méně oblíbené tak jakékoli soudy jsou bezpředmětné.

miksteiner @ 24.07.2009 21:18:07
Souhasím s yngwie3. Konečně nějaká rozumná řeč.

merhaut @ 24.07.2009 22:32:35
Hudba je jen o emocích, ne o pochopil nepochopil postupy, přístupy.

Já ocením i cirkusácké hráčské výkony, jinými slovy dobré řemeslo. Umění je ale vyšší liga, než rychlost, hbitost, komplikovanost. To se dá nadřít. Múzy musí políbit.

Dream Theater nepřinesli do hudby nic nového, jen kopírují a kombinují vymyšlené. To, že něco zrychlí, zkomplikují, je umělecky podružné.

Ukažte mi jedinou pasáž, tón, aranži,... cokoliv, co DT vymysleli, jinými slovy, použili jako první.

U každého z opravdových stylotvorných rockových velikánů novátorství rozpozná každý.

PaloM @ 25.07.2009 06:54:16
S Dream Theater, po viacerých sklamaniach, som skončil pri koncertnom "Score", ktoré sa mi páči. Súhlasím, hudba je hlavne o emóciách, no netreba taký prísny prístup k hodnoteniu originality. Fakt je, že drvivá väčšina kapiel je inšpirovaná niekým a v hudbe to počuť. Záleží v spôsobe spracovania a ako my poslucháči vyhodnotíme výsledok - či to má umeleckú hodnotu alebo nemá. Inak povedané, či nás to dielo teší, nudí alebo s prepáčením nasiera. Dream Theater 1989 - 2001 teší, 2002 - 2005 nudí, 2007 - 2009 a všetky cover CD I.Maiden, P.Floyd či Metallica nasr...

yngwie3 @ 25.07.2009 07:53:59
Som zo starej školy, odchovaný hudbou Otcov zakladateľov /DP boli prvá kapela ktorá u nás hrala na kotúčáku, myslím že to bola B3-ka, od rána do večera, a našich z toho išiel trafiť šľak / tak ako pravdepodobne veľa z tu prítomných. Hudbu DT som objavil, vlastne bola my naservírovaná kolegom len prednedávnom, takých šesť alebo sedem rokov naspäť. Nikdy som nezabudol odkiaľ som prišiel a preto hudbu vnímam VŽDY EMOTÍVNE. Ale aby sa emócie u mňa prebudili,myslím emócie v kladnom slova zmysle, musí byť dielo zahraté po technickej stránke dokonale. Keby Yehudi Menuhin hral Paganiniho Caprice 24, alebo akékoľvek iné klasické dielo so zjavnými chybami, asi by emócie u mňa zabil. To isté platí aj v rockovej hudbe. Komplikovaná hudba DT my vôbec nepripadá ako podružná. Prísť v dnešnej dobe s úplne niečím novým , ako bolo povedané štýlotvorným, nie je jednoduché, pretože studnička z ktorej sa čerpajú nápady je takmer prázdna. Takže sa pravdepodobne štýlového rockového velikána tak skoro nedočkáme. A nebude čo rozpoznávať.

PaloM @ 25.07.2009 08:44:57
yngwie3: podobne ako od voytusa, mám veľmi rád komentáre aktívnych hudobníkov, lebo mne analfabetovi nie je zhora daný takýto dar ducha :-) Rozlišujem však 2 veci: technicky zdatní hráči a invenčne obdarení skladatelia, a prípadne aj interpreti vlastného diela, ako je to v rocku. Súhlasím s tebou, že na precítenie hudby nestačí technická dokonalosť podania. To je aj prípad D.Theater posledných rokov - bohužiaľ, zostala len dobrá technika. V živote ma ani nenapadlo pochybovať o ich hráčskej zdatnosti. Rovnaký problém mám s projektami G3, videl som koncerty z DVD. Chýba tomu duša a tak ma ich virtuozita vôbec nezaujíma. Že ako hudobník, ktorý dosiahol určité majstrovstvo hrania dlhým cvičením, máš úctu ku každému podobnému umelcovi, to je v poriadku. Bezchybná technika hrania je ale "položka", s ktorou sa automaticky počíta a tiež je to v poriadku.
Teší ma tvoj záujem o klasiku, lebo "starcov" je nás tu dosť (som r.'57), ale fanúšikov klasickej hudby málo. Bachovo dielo (okrem množstva CD i pár DVD - Pašie) mám v dobrých mp3 komplet, čo činí pri 192 kbs štyri plné DVD a na hodiny to neviem. Hoci ho počúvam od 16 rokov, nikdy som nemal snahu tých do 1100 opusov počuť komplet - taľko času v tomto živote nemám :-) Bolo by to na dlho. O jeho genialite nepochybujem a každá skladba, čo som počul, má nadpriemernú kvalitu. Možno by sa dalo niečo vyčítať duchovným kantátam, ktoré doslova musel tvoriť "na bežiacom páse" (vždy novú) pre nedeľné omše, počas neviem koľkých rokov, mal to v popise práce a nadriadení to tvrdo vyžadovali. Tam opakoval niektoré časti z iných svojich diel, neváhal prevziať Vivaldiho (v inej inštrumentácii).
Čajkovskij má krásnu hudbu, no nie vždy večná melanchólia človeku chutí.
No, bolo by o čom, tu však na to nie je priestor.

Petrucci @ 25.07.2009 08:51:31
Je to s podivem, ale docela souhlasím s Merhautem. Jen mi to u DT nevadí, protože oni se tím nějak netajili a i když spoustu věcí, nápadů převzali, tak je udělali tak nějak po svém.

A jinak, co mě na těhle stránkách obrovsky štve je to, že tady někteří mají pocit, že v hudbě a jejím hodnocení existuje cosi jako objektivita. Ne, v umění objektivita neexistuje. A to, že má někdo naposloucháno x-stovek a tísíc desek (nevztahuje se k merhautovi, ne přímo) jeho názor nad ostatní nijak nepovyšuje. Pořád jde jen o jeden subjektivní názor z mnoha milionů jiných.

merhaut @ 25.07.2009 09:36:56
Samozřejmě, že každý akcentuje u hudby něco jiného, já například
- silné svébytné kompozice,
- celkový sound,
- sdělný věrohodný zpěv
a teprve dlouho, dlouho potom školenou hráčskou techniku.

Ti, co upřednostňují nade vše ostatní hráčskou techniku se podle mne dostávají do pasti, všude hledají technické chyby, když je najdou a emoce nepřijdou, jdou dál, a nakonec skončí u umělecky vyprázdněných prstolamačů typu Yngwie. Je to jejich volba, a toto je zase můj pohled na ni.

Kde se ocitne u hledačů technických chyb B.B.King, Peter Green, Leonard Cohen, raní King Crimson, Yes, Genesis, a stovky dalších, zcela zásadních Tvůrců? V koši zapomnění? My víme jak technicky vybavený byl Čajkovskij, Beethoven, Smetana, Dvořák?

Já zkrátka výrazně upřednostňuju tvůrčí složku nad interpretační, s výjimkou zpěváků, tam jsem trochu pod obojí :-)

P.S. V názorech ani omylem nezastávám "rovnostářství". Pro každý tématický, odborný, atd. okruh mám vytipované konkrétní osobnosti, jejich názor je pro mne nesrovnatelně důležitější, než jakýkoliv jiný, anonymní, nickový, atd.. Jakmile tam zkrátka není evidentní background znalostí, zkušeností, je to pro mne jen střípek do mozaiky, ale nic víc. Samozřejmě, že i zde jsou tací, které dnes - po čase a desítkách příspěvků - vnímám jako názorově vysoce inspirativní.

Petrucci @ 25.07.2009 09:55:58
Přesně tak, první i druhá část příspěvku jsou o tom samém, o osobních preferencích každého poslouchače, o tom, co má a nemá rád.

A ad "P.S.", tam je to podobné, jako s tou hudbou. Objevit posluchače, kritiky, jejichž názor mi sedí a vím, že je jen malá šance, že mě nějaké jejich doporučení zklame.

PaloM @ 25.07.2009 10:03:44
Petrucci: "co mě na těhle stránkách obrovsky štve je to, že tady někteří mají pocit, že v hudbě a jejím hodnocení existuje cosi jako objektivita" ... - to vôbec nie je "čierne" alebo "biele", lebo kto má neaký prehľad v hudbe, tak sa v prevažnej miere zhodne s inými znalými na tom, čo dobré je a čo nie. Samozrejme, fajn je, že každému sa páči niečo iné. Nevravím o extrémistoch, pre ktorých sú kapely buď najlepšie na svete alebo najhoršie. Progboard rozhodne nie je spolok extrémistov, ani "objektivistov", názory sú tu pestré. Ak sa tu objaví v príspevkoch do neba volajúca blbosť, obyčajne je od "náhodne okoloidúcich", ktorí zarýpajú a hneď zmiznú. Takže momentálne tu nevidím nič, čo by ma malo "obrovsky štvať".

Petrucci @ 25.07.2009 10:31:46
PaloM: Obrovsky jsem možná přehnal, tak jen "štve". A ne, nemáš pravdu, to, že se pár lidí, kteří mají naposloucháno, shodne na tom, že je to dobré, z té nahrávky dobrou nedělá - prostě se sešlo pár lidí, kterým se to líbí. Jak jsem říkal, žádná objektivita v umění neeixstuje.

merhaut @ 25.07.2009 10:57:59
Existuje, jen o ní nevíš :-) Zabývá se jí muzikologie, jinými slovy hudební věda.

Samozřejmě, že z čistě individuálního požitkářského pohledu na muziku, žádné muzikologické objektivní kvalitativní hledisko nemusí hrát roli. Kdo chce ale pochopit souvislosti, nemít zmatek v terminologii, orientovat se ve jménech, stylech, etapách,... ten jen s líbí nelíbí nevystačí.

Fandovské diskuse o muzice nejsou svázány pravidly, proto je to často taková hromada pojmů a dojmů. I taková ale může někdy tříbit názory a motivovat k poznání.

Petrucci @ 25.07.2009 11:08:49
V tom případě se rád nechám poučit, co se v hudbě posuzuje objektivně:o) (když nějaký odkaz, poprosím). Ale i tak, na progboardu se to právě pohybuje v té rovině líbí / nelíbí, alespon mám ten pocit:o).

merhaut @ 25.07.2009 11:26:16
Začni tady >> odkaz - je tam základní osnova vo co go. Zbytek je studium, studium, studium...

Zde sice žádný muzikolog není, i tak se dá debatit nad rámec trivialit typu líbí, nelíbí. To bysme to mohli celé zrušit, u každé desky by byla 2 tlačítka: líbí - nelíbí, a šmitec.

Petrucci @ 25.07.2009 11:32:49
Super, díky za odkaz, pročtu. No, k tomu právě slouží to hvězdičkování + recenze, kde si slovně obhájím proč tolik a tolik hvězdiček. Ale pořád je to na té fanouškovské úrovni. Pak už je to o tom, kolik má člověk naposloucháno a jak je potom schopen posoudit (do začné míry) objektivně originalitu a podobné věci.

miksteiner @ 26.07.2009 16:24:37
Nevím možná jsem měl použít jiné české slovo namísto "pochopit". Ale výsledek by byl stejný. Ano hudba je o emocích. To mi fakt vysvětlovat nemusíš. Má připomínka byla směřována na adresu lidí,kteří vše rozebírají od začátku do konce a od shora dolů a hrozně jistě vědí co je špatné a co ne. Mě nevadí když člověk napíše bezprostřední pocit z toho či jiného okamžiku který na něj zapůsobil,ale proč ta snaha být chytřejší než samotný autor. Je to k pousmání. Kde berete tu jistotu,že je něco špatně v dnešní tvorbě pánů od DT. Klaním se

Petrucci @ 26.07.2009 17:59:25
Ublížený fanoušek? DT jsou jedna z mých nejposlouchanějších kapela. A jinak, odpovím Ti otázkou... kde Ty bereš jistotu, že je v tomhle CD něco dobře, dobrého? Ze svého subjektivního názoru? Z čeho taky jiného, že jo. Takže k pousmání jsi jen Ty a Tvoje kritika jiného subjektivního názoru.

miksteiner @ 26.07.2009 21:27:07
Ano problém je možná ve mě.Já si totiž vždy najdu důvod proč mít něco rád. Já jejich tvorbu sleduji od alba Images.. a vždy jsem měl rád jejich schopnost spojovat různé styly způsobem, že to nevyznělo trapně. Je plno jiných kapel co napodobují paradoxně samotné DT a jejich postupy. Okolo DT vznikla určitá mánie a druh zaujatosti. Najdou se takoví, kteří budou zaujatě pitvat a zhazovat jejich tvorbu už proto,že neunesou jejich přístup ke komponování. Nazývají to vykrádáním něčeho co už dávno jiní vymysleli a berou jejich počínání pomalu jako troufalost.Ukázkový příklad je recenze p.Merhauta na Rockwebu.To co je v ní psáno a jakým stylem mě přijde nefér. Hlavně k lidem kteří DT třeba ještě neznají. Jsou určitě takoví,kteří to budou brát jako fakt a novou desku si proto vůbec neposlechnou. Fakt je lituji a vzhledem k tomu že v hudbě nejde o život jsou takové recenze vlastně jen takovým prděním do vody. A to platí samozřejmě univerzálně. Pokud bych měl něco říct k poslední desce tak snad jen to,že ji vnímám jako celek a ten vyznívá velice zrale. Je tu vše na co jsem od DT zvyklý a opět ve výtečné zvukové kvalitě. Netřeba rozebírat ale jen bez předsudků poslouchat.

merhaut @ 26.07.2009 23:01:47
Každému co jeho jest...

PaloM @ 27.07.2009 05:01:24
miksteiner: je mi sympatická tvoja zaujatosť pre obľúbenú kapelu. Niekedy však prílišná zaujatosť škodí. Ak si ešte nepočul, skús si nájsť čas a vypočuj si komplet štúdiovky Van der Graaf Generator, King Crimson 60., 70.-te, komplet Yes, ELP prvých 5 CD, J.Tull od Aqualunga po Heavy Horses, Mahavishnu 70.-te, SBB, Fermátu napr. prvé 4 CD. Na webe nájdeš všetko, ak nie, linky dodáme. Skús ich naozaj počúvať, odlož D.Theater na pár mesiacov a potom sa k nim vráť. Dobré je získať nadhľad - aj nad hudbou, aj nad "recenziami" iných. POčúvaj starého fotra :-) a neprežívaj to tak osobne.

Brano @ 27.07.2009 05:33:13
PaloM:Zabudol si na Genesis, minimálne na gabrielovské obdobie.To je totiž ďaľší pilier hudby.

PaloM @ 27.07.2009 06:07:03
Správne Brano, Genesis s Gabrielom sa nesmie vynechať. A ak chce komplikovanú hudbu, mohol by skúsiť i Gentle Giant. To sme uviedli len tie naj- najzákladnejšie rockové kamene.

Petrucci @ 27.07.2009 08:19:59
miksteiner: Takže jen to fanouškovství a to, že nejsi schopný zkousnout kritiku oblíbené kapely. To je merhautův subjektivní názor, Ty máš zase svůj a objektivně není ani jeden ten "správný".

miksteiner @ 27.07.2009 17:02:08
Snažím se to nebrát osobně. Jen mě obecně štve, že má někdo tak extrémní názor. Já mu to určitě nechci vymlouvat. Ale pokud se na tuto záležitost budu dívat nezaujatě tak stejně mi ta recenze přijde přestřelená. Ale zřejmě si to takhle pan autor přál.A hlavně nejsem hluchej a něco už jsem také slyšel takže mohu srovnávat. A to jsem jediný kdo má z toho takový nebo alespoň podobný pocit?

miksteiner @ 27.07.2009 17:50:11
Ale na druhou stranu nechci tuhle diskuzi svádět do nikam. Hlavně na těhle přestřelkách není nic konstruktivního. Nakonec, chápu i co vede některé k tomu že něco i řádně setřou. Neříkám,že by se mělo pořád jen chválit,ale opačný extrém je z publicistického hlediska také nezdravý. Většina zde publikovaných názorů a dojmů je uvěřitelná. Ale je tu právě ta vyjímka, kterou neberu.

miksteiner @ 27.07.2009 18:46:38
A vzpomínat zde zmiňované kapely ze 70tých atd. let je irelevantní. Je to vlastně jen jejich zneužití k tomu aby se vysvětlilo co dělají DT a podobné kapely špatně. K těm coverům. Mě osobně z toho husí kůže nenaskakuje,ale beru to jako zajímavost. Nikdy bych je za to nesoudil. To že to dělají je jejich tak trochu posedlost. Vlastně tím neustále a dokola připomínají co je jejich bible. Vlastně je to zároveň mnoho důkazů o tom že jejich hudba je jen schopnost těžit z těchto odkazů. Já osobně jim to věřím a právě proto že si tuto věc uvědomuji mne neustále přesvědčuje o tom,že plno lidí to takhle né a né brát.

merhaut @ 27.07.2009 19:37:12
Poukazovat na mistry 60.a 70.let je vždy relevantní.

Oddělí se zrno od plev, méně znalým pomůže najít kořeny, kvalitu, originalitu, progresivitu v nefalšované, ryzí podobě...

miksteiner @ 27.07.2009 20:04:37
Já to beru tak, že si zároveň užívám jak starší desky tak právě i ty novější kapely jako DT. Já s tím nemám problém. Já to prostě tak "vědecky" neřeším. Věřím,že i ty si užíváš své oblíbené kapely a při tom nemyslíš na tyto okolnosti. Když to budeme spolu rozebírat tak ti určitě uznám, že z hlediska faktického je to tak a tak. A že se ti vlastně nedivím. Vycházíš z obrovských zkušeností,které si nabil celoživotním poslechem hudby. To, že vnímám srovnávání starších kapel s tvorbou těch mladších a v tomto případě DT za irelevantní tak to nepramení z mé neschopnosti a nevůli brát si od tebe zkušenosti, ale je to tím,že právě DT mne dokáží bavit. A to vše navzdory všemu co bylo kritického vyřčeno. Stejně jako když si poslechnu např. starší desku od Genesis nebo i jiných třeba i méně zvučných kapel jejichž hudba mne baví neustále objevovat tak i přes tyto zážitky bych DT do koše nehodil.

PaloM @ 28.07.2009 04:56:47
miksteiner: "A vzpomínat zde zmiňované kapely ze 70tých atd. let je irelevantní. Je to vlastně jen jejich zneužití k tomu aby se vysvětlilo co dělají DT a podobné kapely špatně." - no to snáď nemyslíš vážne ??! S Branom sme to mysleli úprimne. Merhaut v poslednom príspevku ti to vysvetlil úplne presne a v tom boli naše pravé úmysly. A vôbec, včera som tu začal písať o zbytočnosti takéhoto filozofovania, ale som to zmazal. Dnes som si istý, že ti stále uniká podstata, preto nemá zmysel dokola to isté. Žiadna kapela nestojí zato, aby sme si z nej robili božstvo so všetkými obradmi okolo. Doteraz si to nepochopil, asi sa chceš stále konfrontovať, mňa to však nebaví. Namiesto donekonečna ťahanej planej diskusie napíš recenziu k albumom svojho miláčika.

yngwie3 @ 28.07.2009 13:37:20
to Petrucci: predtým ako sa pridám na tomto fóre do diskusie na dané téma, snažím sa prečítať a čo najlepšie pochopiť príspevky predchádzajúcich prispievateľov. V tvojom príspevku na začiatku tejto témy píšeš, že DT v súčasnej dobe hrajú už len pre radosť, fanúšikov a samozrejme, prečo to nepovedať, pre peniaze !!!! Pre tvoju informáciu, každá kapela ktorá keď začína, hrá s radosťou, ide totiž o skvelý pocit z hry. Keď si tento pocit kapela zachováva ešte aj po 20-tich rokoch nahrávania a koncertovania , je to SKVELÉ. Svoju radosť z hry sa snažia preniesť na poslucháčov svojej, prípadne prevzatej tvorby a to sú predsa fanúšikovia. Každá kapela má rada svojich fanúšikov, pretože sú to práve oni, pre ktorých to celé má zmysel robiť. Hrať len sám pre seba je síce skvelý relax, ale nie je to tak príjemné a povznášajúce, ako keď vieš že ťa niekto počúva a na konci ťa odmení potleskom alebo výkrikom typu " Bolo to supeeeeer, opakovať ". A nakoniec peniaze. Predpokladám že si zamestnaný a do práce chodíš preto, aby si zarobil nejaké tie koruny alebo eurá, a nie len pre skvelý pocit z dobre vykonanej práce. Neviem či si hudobník, ale na to aby si mohol produkovať dobrú hudbu, potrebuješ dobré nástroje, ak nie priam skvelé. Zohnať gitaru ktorá bude ladiť vo všetkých polohách a pritom sa ti na nej bude hrať dobre, aparát z ktorého ide zvuk taký aký si predstavuješ a kopu ďalších drobností ktoré vytvárajú celkový výsledný efekt, trvá niekedy aj roky a stojí to neskutočné prachy !!! Niekedy to ide aj do státisícov. Ale pretože je to tvoja celoživotná láska , okrem manželky samozrejme, si ochotný sa uskromniť v iných oblastiach, len aby si mal to, po čom túžiš. A keď si potom niekde prečítam, že priblbnutý a vygumovaný americký rapper vo svojich 20-tich rokoch za minulý rok zarobil 25 miliónov dolárov, ide ma roztrhnúť od hnevu, nie preto že by som mu ich závidel, ale preto že neurobil takmer nič preto aby si ich zaslúžil, a pritom kapela ktorá je na scéne už toľké roky, nezarobí možno ani polovinu. Dohromady. A urobila pre svetovú hudbu tak veľa. Uvedomujem si, že v súčasnosti už sú to firemní hráči, a všetko dostávajú zadarmo, ale k tomuto statusu sa museli rokmi dopracovať. Takže veta o peniazoch, ktorú si vo svojom príspevku použil, je nespravodlivá a úplne zbytočná. Viem že moje prechádzajúce riadky nie sú recenziou na predmetné album, ale cítil som povinnosť zareagovať a uviesť veci na pravú mieru. Asi tak.

Petrucci @ 28.07.2009 14:55:35
yngwie3:Nechce se mi reagovat bodově, ale řeknu Ti to tak, vidíš to moc růžově, zvlást vztah: kapela - fanoušci. A jinak, moc nechápu Tvůj příspěvek, respektive, přijde mi útočný a to nevím proč, když s Tebou ve většině věcí souhlasím. A to o těch penězích, já to nemyslel nějak pejorativně nebo hanlivě. Samozřejmě, že hrajou, aby se "uživili", je to jejich zaměstnání.

yngwie3 @ 28.07.2009 15:54:06
to Petrucci: môj príspevok necháp, prosím , ako útočný, agresivitu nemám v povahe, ale ako vysvetľujúci. z Tvojho príspevku v rámci debaty s Voytusom 23.07.2009 som mal pocit že berieš súčasnú tvorbu DT akosi na ľahkú váhu, ako aj ich snahu vyprodukovať čo najkvalitnejší opus. faktom je že príspevok bol venovaný predovšetkým Tebe. ak máš pocit, že som na Teba útočil alebo neadekvátne reagoval, ospravedlňujem sa.

Petrucci @ 28.07.2009 17:18:11
yngwie3: No ono ne útočně, ale tak nějak... víš, že jsme spolu vlastně souhlasili a... ale to je jedno, hlavně, že sa rozumíme:-)). A jinak, DT samotní už podle mě nemají nějakou enormní snahu překonat svoje TOP alba, jak jsem říkal, už je to spíš pro radost, fanoušky. Do historie už se zapsali, ted už je to "jen takové brnkání":o)

yngwie3 @ 28.07.2009 18:15:42
to Petrucci: Súhlasím s názorom že to najlepšie majú už skutočne za sebou. Ale tvrdiť s istotou že nemajú snahu dostať sa na úroveň svojich TOP vecí...., to už by som si netrúfol. Sú to všetko ešte relatívne mladí chlapi a domnievam sa že u nich prevláda pocit , že majú ešte čo to ponúknuť. Keď to trocha zveličím, myslím že ten pocit poznám. V kapelách v ktorých som hrával, bola vždy snaha čo najčastejšie obnovovať repertoár. Kvôli publiku , ale aj kvôli sebe. Hranie stále tých istých vecí, nech boli na tú dobu akokoľvek populárne, tri krát do týždňa, po čase prestane baviť. A to možno bude aj dôvod , prečo DT prichádzajú stále s novými vecami. Neviem si totiž dosť dobre predstaviť jednotlivých členov, po prípadnom rozpade, čo by robili. Takto tvoria jednoliaty celok, ktorý aspoň doteraz mne, prinášal radosť z toho že som majiteľom sluchu :o)

Petrucci @ 29.07.2009 07:46:11
yngwie: No já právě naopak ten pocit, že pořád přicházejí s něčím novým, nemám. Od SFAM se docela opakuji, až na vyjímku v podobě Octavaria. Ale tak fanouškům to vyhovuje, mají jejich hudbu rádi, vědí do čeho jdou, takže v tom takový problém nevidím.

miguel7 @ 31.08.2009 19:18:13
Stejně tak jako DT hrajou dokola slyšené a ohrané a lidi tím baví, tak koukám že diskuze kolem Dt jsou stále stejné a lidi se tím stále baví:) chtěl bych jen přidat svuj postřech. Neexistuje "dobrá" hudba pro všechny. Je to nedefinovatelné. Je to jen požitek jako jídlo a neznamená že co se líbí většině lidí, že to je hned dobrý.
Já začínal u progrocku 70. let a až pak jsem narazil na DT a věděl jsem hned oč jde. I přesto když vím odkud vítr vane, je rád poslouchám a to jen proto, že ve mne vyvolávají emoce a mrazení, což z požitku dělá prožitek a je mi úplně u p... jestli s tím přišli o dvacet let dřív tamti a nebo to je jen variace na tamto. Vždyť to není vubec duležitý pokud mi je u toho dobře

PaloM @ 31.08.2009 19:48:57
miguel, teraz s tebou súhlasím, až na to, že u DT po r.2000 ma už dávno nemrazí v zádech :-) Podobne som nedávno zažil s poľskými Collage a Satellite. Nič nové, vplyv Genesis jasná, ale krásne sa to počúva. Po počiatočnom nadšení mierne vytriezvenie. Je to ako slivovica z obchodu: má to rovnaké percentá i vôňu, ale chuť domácej to nenahradí.

Vlasto @ 12.01.2010 12:26:51
toto nie je review, toto je rychlokvasna reakcia na nieco, co nebolo napocuvane.

Vlasto @ 12.01.2010 13:25:32
Möj predchádzajúci príspevok bol mierený samozrejme na danú recenziu od Petrucciho.

V každom ostatnom príspevku k tejto recenzii sa nájde kus pravdy, ale jedno je isté, páni..veď samotní členovia DT sú odchovaní na spomínaných kapelách a svojou tvorbou (do ktorej vkladajú to všetko čo vedia) im v podstate vzdávajú hold.

Je jasné, ze tvrdiť, že DT je najlepšia, alebo jediná super prog kapela je scestné.

Scestné sú však aj mnohé rýchlokvasné príspevky...

Petrucci @ 12.01.2010 15:12:43
Vlasto: A doufám, že scestná jen proto, že se liší od Tvého názoru. Já mám DT naposlouchané horem spodem, za svým názorem si stojím. Tohle je nuda a navíc 100x slyšená od DT. Jejich, dost jednoznačně, nejhorší album.

Vlasto @ 12.01.2010 15:35:17
'A doufám, že scestná jen proto, že se liší od Tvého názoru. Já mám DT naposlouchané horem spodem, za svým názorem si stojím. Tohle je nuda a navíc 100x slyšená od DT.'

ok, ked si za tymto komentom stojis aj po case, vyvracat ti to nebudem...

'Jejich, dost jednoznačně, nejhorší album.'

toto tvoj SUBJEKTIVNY nazor....moj hovori nieco uplne insie...

Petrucci @ 12.01.2010 16:25:40
Vlasto: Nikdy bych nehodnotil desku, kterou nemám naposlouchanou ( a to jsem samozřejmě měl už v době psaní té mé "recenze" ).
Jasně, je to subjektivní, pokud se Ti líbí, v pořádku, poslouchej:-). Podle mě naopak mají mnohem lepší alba ( na druhou stranu nechci, aby to vyznělo tak, že beru BC & SL jako nějaký odpad, to v žádném případě ... jen na poměry DT mi to přijde slabé, prostě už jsem to od nich slyšel jinde a v lepším ).

PaloM @ 11.05.2011 09:03:22
Popri úvahe dať ešte šancu posledným 2 štúdiovkám Dream Theater, čítam si recenzie na ne. Je neuveriteľné, koľko reakcií tu je a ťažko uveriť, čo som tu sám popísal :-)

25.06.2009 Rorda | #
4 stars

Nové album od DT je tu (pozn. mám hodně naposloucháno a uleženo), tak se na něj mrkneme:

A Nightmare to Remember - Zemitý progmetloš v úvodní části nás nabudí, následuje poklidná pasáž ve duchu Falling to infinity a průpovídky a zvuky nemocnice ve stylu Floydů, ale to k DT patří. Po té (7:37) následuje část, kterou bych nazval vatařinou, kdy se předhání Petrucci s Rudessem kdo vypotí nudnější sólíčko. U kytary mi to ani tak nevadí, spíš mě to mrzí u kláves, obzvlášť když Rudess je schopen úchvatných improvizací klasického ražení, ale nějak ty svoje arpeggia cpou kde se dá. Třeba v Beyond this life se jich člověk taky nabaží. Po této,pro mě nudné části, už to má opět říz a skladba graduje jakoby ke konci v mohutné gotické smršti,ale pak následuje změna - Portnoy, zoufale toužící asi po čistě metalové produkci, chrochtá blahem svuj growling vokál. Abyste mi rozuměli, vůbec mi to nevadí, právě naopak. Nepatřím mezi ty, kteří to ztrhali na Syst. Chaos. Skladba se uzavírá počátečním motivem. Hodnocení 4/5

A Rite of Passage - Nějak zbytečně se rozepisuji, musím to zkrátit. Je zde vidět cílená snaha udělat z této skladby singl pojednávající o zednářském vlivu či co(hlavně, že už ne o upírech), jestli sem to dobře pochopil. Zpočátku jsem k ní přistupoval s odporem, nudila mě, ale po několikátém poslechu se mi velice zalíbila. Celkově temná nálada, silný melodický základ nechybí, opět growling back vocals,parádní sólíčka. Hodnocení 4/5

Wither - balada s nádechem alb jako Images and words nebo Awake. Stěžejní melodický motiv nádherný. Poklidná pohodička na uvolnění. La Brie válí a bez jeho zpěvu by skladba neměla žádný učinek. Tím chci říct, že zde hraje velmi důležitou roli oproti třeba jiným skladbám. Hodnocení 4/5

The Shattered Fortress - taková polomedley, završující Portnoyovskou alkoholickou ságu. Naprostý nářez a ohromující energie. Jako celek působí silně. Pro někoho kdo nezná skladbky ze kterých je poskládaná, by to byl určitě bombastický zážitek, ovšem ne pro mě. Nemám rád u DT, když používají otevřeně svoje staré motivy a neomluví to ani fakt, že to je završení tématického cyklu skladeb. Nějaké novoty se objeví,ale to nestačí. Jako rarita, bonus nebo b-side možná,ale ne jako hlavní skladba na albu. btw luxusní sólo 9:35 Hodnocení 3/5

The Best of Times - Úvod podobný skladbě Vacant, asi by z toho mělo mrazit v zádech, mě nemrazí. Následuje Rushovský rozjezd, který vás vtáhne do nejlepší části skladby, kde se vám předvedou DT v plné síle a invenci, pak to zas nějak přejde do průměrně znějící části, kdy vás vytrhne z klimbání až překrásné Petrucciho sólo začínající v 10té minutě, které vás doprovází až do konce skladby, která graduje v podobném ale ne tak extrémním ražení jako Octavarium. Hodnocení nepomůže ani smutná skutečnost za které tato skladba vznikla. 3/5

The Count of Tuscany - nejlepší skladba na albu, monumentální završení alba, ani jedno slabé místo. Z tohodle mrazí v zádech. Dokonalost.Tohle musíte slyšet. Někdo možna bude namítat zmatený a bezduchý text,ale myšlenka, že je založen na skutečném zážitku Petrucciho je zajímavá:) Hodnocení 5/5

Shrnutí: Kapela ma bezpochyby zatím pouze dva vrcholy své tvorby a to Images and Words a Scenes From A Memory, které možná už nikdy nepřekoná. Nicméně si drží velice vysoký standard kvality svých nových alb. Toto album je rozhodně lepší než SCh. Chci dále vyzdvihnout zpěv La Brieho a zajímavý zvuk bubnů. Mohlo by se zdát, že se James raději drží v nižších polohách pro jistotu, že už na to nemá,ale když si poslechnete special edition cover verze,což je kapitola sama pro sebe, tak zjistíte, že na to pořád má.Doporučuji cover Rainbow, Queen, Zebra.
reagovat

hejkal @ 25.06.2009 17:51:28
Súhlasím, pamätám si, že v 90. rokoch sa o Dream Theater všade po garážach vravelo, rozhodne rozprúdili stojaté vody progu aj metalu. Aj keď som to nadšenie nezdieľal, tento ich mienkotvorný záber im nikto uprieť nemôže. Aj preto chápem, že sú a budú diskutovanejší než, dajme tomu, Elán. :)

Rorda @ 25.06.2009 18:14:00
Jen ať jsou podrobováni diskuzi od vrchu až dolů, díky bohu za ně. Jestliže to bude mít za následek alespoň udržení stávajících zájemců o art rock nebo přírůstek nových, tak je to neocenitelné, obzvláště v momentální debilizační hudební éře, ve které se nacházíme. Třeba se za pár dekád dočkáme toho, že art rock bude opět na vrcholu jako kdysi v 70's. Třeba :D

defi @ 29.06.2009 13:18:50
No album super. Hlavně by jste si měli uvědomit, že jak jde čas, stejně kupředu se vyvíjí i styl téhle kapely. Jako zástupce mladší části poslucháčů ( je mi 24 let, DT poslouchám od roku 99 díky albu SFAM - to mi bylo 15 let ) musím říct, že rostou společně se mnou. Neoposlouchalo se mi zatím ani jedno jejich album ( mám je všechny včetně kompletu DVD ). Pravda moc jiného ani neposlouchám, ale nemám ani proč, jelikož v hudbě DT nacházím vše, co si od muziky přeji a očekávám. Nemusím se vracet do sedmdesátých - osmdesátých let, nejde mi ani o kulturu progmetalu, kvůli tomu je neposlouchám, abych někam patřil. Jde mi o pocit z konkrétní hudby, ne o srovnávání a dloubání se v detailech, které nakonec stejně nemají žádnou výpovědní hodnotu. Nevadí mi ani, že neznám žádné další progkapely, takže je nemůžu s nikým porovnat. Tihle chlápci jsou prostě moje krevní skupina. Nevadí mi ani vykrádání jejich vlastních motivů, naopak chápu to jako ohlédnutí a shrnutí jejich tvorby ( jasně, je to již po několikáté.. :D ), ale konrétně na tomhle albu je to ve velice hezkém aranžmá s mnohými novými prvky - úžasné !! Po několika hodinovém naposlouchání alba se sám někdy přistihnu jak si pobrukuji motivy písniček. The Count of Tuscony je v tomhle směru naprosto unikátní - chytlavej song od začátku až do konce a těch více jak devatenáct minut, které má, vám utečou ani nevíte jak. Tohle se jim opravdu povedlo ... tleskám.

I bez tohoto alba bych se na jejich zítřejší koncert těšil jako malej kluk. Teď se těším ještě o řád víc. Rozhodně doporučuji k poslechu !!!

PaloM @ 29.06.2009 17:59:25
Defi: "Hlavně by jste si měli uvědomit, že jak jde čas, stejně kupředu se vyvíjí i styl téhle kapely". No, štýl kapely sa vyvíja do úpadku, bohužiaľ. Bez urážky, ty by si si mal uvedomiť, že ako ide čas, mal by sa vyvíjať i tvoj prehľad aj o inej hudbe, ako je DT.
Netočí sa celý vesmír okolo jednej kapely, došiel na to tuším Koperník, alebo to bolo o inom ? :-))
Vážne, neskôr to budeš ľutovať, vravím to z vlastnej skúsenosti.

dreamer @ 30.06.2009 07:06:57
defi musím súhlasiť s PaloM.a píšem to preto,že Dream theater počúvam od 94 roku takže práve som sledoval jej vývoj a fakt trochu upadá to nemení nič na tom že ich mám rád ale v 90vedesiatich rokoch nepatrili k mojim obľubencom to sa vypracovalo časom v 90 vedesiatich to frčali iné veci Nezostávaj len pri jednej kapele aj ked v ich hudbe najdeš všetko čo je pravda ale aj to všetko už tu bolo a práve preto sa treba venovať aj iným kapelám tiež moja skúsenosť!!Ostatne neberiem ti tvoju hudbu ale hlavne venujme sa aj iným muzikantom aby neupadla dalšia hudba! Inak Rorda pekná recenzia!

Voytus @ 30.06.2009 09:51:08
Pokud Ti jedna kapela dává úplně všechno, je to pouze a jenom tím, že vůbec netušíš, co všechno můžeš najít u jiných kapel.
Fakt nemá cenu se sekat u jedné, přeji příjemné hledání.

yngwie3 @ 30.06.2009 19:11:10
Chlapi nebláznite. Dostavil sa sem mladý chalan, ktorý sa na plno vyznal k pocitom a vzťahu k určitému hudobnému telesu a jeho tvorbe,a Vy sa mu snažíte dať lekciu. Aký to má význam, veď je ešte veľmi mladý a pred sebou má dosť času na to aby zistil, že existujú aj iné zoskupenia. Keď zoberiem do úvahy, že už od 15-tich rokov počúva hlavne Dream Theater, a takých poslucháčov nie je zasa až tak veľa, v porovnaní s tým obrovským množstvom fanúšikov priblbnutého rapu, techna a iných úchylností, som rád že napísal svoj názor. Feel like making love ho ešte len čaká , takže sa má stále na čo tešiť.

PaloM @ 30.06.2009 20:27:09
No, je to pravda aj nie. Ak počúva DT od 15 rokov, OK, ale má už 24. Takže počítam, že nebude mať pubertálne reakcie 15-ročného ako som mal v tom veku ja na môjho otca, keď mu vadili hlasní D.Purple (lebo u nás v detskej izbe len a len párpli revali). Rovnako počítam, že mu nebude vadiť moja poctivo mienená rada starého fotra. Mal som už cez 20, keď som nenávidel džezrock. Teraz to ľutujem. Lebo sa nenašiel nablízku nikto, kto by ma vyviedol z omylu. Všetky reakcie tu boli v slušnom duchu, normálneho človeka nemôžu odradiť či znechutiť.
Ja som prípad - príklad. Môj rockový svet sa delí na "pred" a "počas" Progboardu: pribudli mi do repertoáru: hardrock zabudnutých 1-LP kapiel, metal, fusion a bohvie čo ešte. A na začiatku boli kruté, nechutné hádky s merhautom. A teraz sme všetci stále tu a je pokoj a pohoda. Tak nebuďme citlivky.

23.06.2009 DAVEe | #
5 stars

Noo..tak vidim,ze som tu prvy,ktory sa pusti do hodnotenia noveho pocinu DT. Najprv chcem povedat,ze albumy po Train of Thought maju trosku inu strukturu, ci uz hudobne, textovo, ako albumy typu Images and Words, Scenes From a Memory,...myslim si,ze DT zacal robit hudbu, ktora je pristupna sirsiemu publiku, co si myslim niektorych fanusikov typickeho progmetalu zrejme odradilo, ako som si precital niektore rakcie na Octavaarium a podobne.Taktiez ma velmi zaratili niektore recenzie na album Systematic Chaos, slova,ze je album komercny, ci uz SCH alebo Octavarium,neviem,myslim si,ze slovo komercia urcite nepatri ku tejto kapele. Ak vyda DT nejaku skladbu, ku ktorej sa natoci videoklip a nema 10 minut, ma chytlavy refren, myslim si, ze to nie je komercia.Ak chcete komerciu, dajte si nejaky Linkkin Park a podobne, skuste si porovnat ich hudbu a myslim, ze je kazdemu jasne,co je komercia. No,to som trochu odbocil,takze sa idem vrhnut na novy albumik. myslim si, ze hodnotit jednu skladbu po druhej nema zmysel, ved album je jeden celok a tak ho treba aj hodnotit,ak sa to vobec pri DT da, pretoze kazdy album ma 2 skupiny ludi, a to tych, ktori ho miluju a tych, ktori ho nemusia. Takze, na tento album som sa dost tesil,ako urcite mnohi z Vas. Musim povedat, ze urcite ma nesklamal, ba prave naopak. Mam ho napocuvany naozaj vela krat,takze mozem smelo napisat recku, pretoze albumy DT si treba napocuvat a az potom sa da o nich hovorit. Po zvukovej stranke je to album urcite velmi rozmanity,najdeme tu naozaj novy sound, A Nightmare To Remeber je naozaj piesen, ktora neznie ako typicky DT,najdeme tam mnoho skrytych heavy riffov, taktiez pomale krasne epicke pasaze. Na uvom teda ukazka tej tmavej stranky DT, ale stale sa nezaprie ich kompozicne myslenie, ktore asi nikdy nikto neprekona, co sa tyko progmetalu, to musite uznat.Ako som spomenul, album ponuka niekolko stylov,rovin, naozaj si myslim,ze si tam kazdy najde to svoje miesto, kde len zavrie oci a necha sa unasat. Podla mna krasne, ani nie balada, Wither urcite patri k tym najlepsim, ake kedy DT dali dokopy, aj ked Trogh Her Eyes tiez nie je zla:))..Urcite viete, ze DT je kapela,ktora sa neda porovnavat s inymi, nadchol ma napad dat dokopy songy Z AA sagy a myslim si, ze toto dokaze len DT, dat dokopy jeden song,v podstate poskladany motivmi z predchadzajucich albumov, doplneny o nove prvky, napad sa mi velmi paci. Pre tych, ktory miluju stary old DT,typu Images And Words, je tu urcite skladba The Best Of Times, ktora ma dojala skoro k slzam, naozaj pre mna jeden z klenotov tvorby DT. Po pocuti tejto sladbicky teda nasledovala The Count Of Tuscany, v podstate,ako uz bola nazvana epicke monstrum:))..Tato ma uz polozila na kolena, da sa povedat.Naozaj,striedanie nalad, rytmu, co najlepsie dokaze len DT tu naplno ukazali,ako asi znie moderny progmetal.Zaver, solo Petrucciho a LaBrieho je naozaj uzasne a myslim si,ze tato skladba urcite ostane zapisana v nejakych progarchivoch:))Album ako taky na mna posobi velmi vyvazene,nenasiel som tam v podstate ani jedno hluche miesto,kde by som sa nudil,ci nieco podobne,co sa obcas stavalo pri DT.Celych 75 minut je naozaj nabitych PESTROU preogmetalovou skalou,takze si myslim,ze kazdy si tam nieco najde.Na zaver len chcem podotknut, aby ste nehladali na tvorbe DT negativa,to nema zmysel.Ak sa Vam nepacia, tak si dajte do usi nieco ine,ale tento album je urcite hodny Vasho casu, vsak podla mna , ako kazdy od veteranov Progmetalu:)..DT Forever..
reagovat

merhaut @ 23.06.2009 12:47:09
jen technická: co je to epická pasáž?

Voytus @ 23.06.2009 13:54:23
Od alba Train of thoughts mají alba DT skutečně jinou strukturu a především se točí neustále okolo těch samých klišé...bohužel. Není to kritika, je to jen konstatování zklamaného bývalého fanouška. Od debutu po Metropolis je možno sledovat vývoj zajímavé neo-progresivní kapely, potom už se kapela jen opakuje (nehledě na čím dál větší rozmělňování talentu v rámci přehrávání starých klasiků - kompletní Dark side, Number of the beast - PROČ?). A vůbec, už se taky opakuju :-).

DAVEe @ 23.06.2009 17:26:33
Epicka?..je takova, ktera volne rozebira nejaky pribeh, zazitek..pokud znas literaturu,tak pozmas i rozdil medzi lyrikou a epikou..staci?..

Voytus @ 23.06.2009 20:18:06
Možná by to chtělo ještě trochu podrobnější rozbor. On Merhaut přes tyhle věci moc není, tak jestli mu to takhle bude stačit :-).

merhaut @ 23.06.2009 20:41:28
No právě, co je tedy tématem oné pomalé epické pasáže?

PaloM @ 24.06.2009 06:20:01
Voytus súhlasím, aj mňa po Metropolis zaujímali, potom ešte pár CD som počul vďaka chválospevom (nezaslúženým). Tomuto poslednému CD už vôbec neverím (možno sa mýlim). Ich kópie P.Floyd, I.Maiden či Metallica stoja s prepáčením za hovno. Je to škoda, lebo ako jednotliví hráči sú výborní, aj v iných projektoch som ich rád počúval (Liquid Tension experiment,Transatlantic).

miguel7 @ 24.06.2009 16:12:28
to Merhaut: Nepoznal jsem většího kritika DT než Merhauta v dobách, kdy jsem tyto stránky navštěvoval častěji, ale tušil jsem že bude jeden z prvních, kdo bude reagovat na první recenzi na nové DT. Sákryš že jsem se nevsadil:) doufám že jedeš aspoň na jejich koncert. Jinak dík za výstižne ohlednutí za old grupy ve Sparku:)

Voytus @ 25.06.2009 09:55:11
Ono to občas chce i kritiku, zrovna Dream Theater spousta lidí naprosto zbožšťuje, což také není dobré. Objektivita sice v případě hodnocení hudby téměř neexistuje, ale rozhodně je důležité najít klady i zápory - což je také subjektivní záležitost a to je na tom to nejlepší :-).

hejkal @ 25.06.2009 11:49:10
Jedno sa uprieť nedá, na progboarde snáď nikde nie je toľko diskusií ako pri albumoch Dream Theatre.

Voytus @ 25.06.2009 11:52:52
Hejkal: Teď jsi uhodil hlavičkou o hřebíček :-).
Kdyby takhle každej řešil ty rarity, kterých tu je taky dostatek...:-)

yngwie3 @ 25.06.2009 17:39:51
Považujem za logické, že na progboarde je pravdepodobne najviac diskusií a recenzií na novinky z dielne DT. Sú totiž veľmi očakávané a ostro sledované tak ako napríklad v automobilovom športe a v automobilizme všeobecne, novinky od Ferrari alebo Porsche. Legenda a kvalita priťahuje.

hejkal @ 25.06.2009 17:51:55
Súhlasím, pamätám si, že v 90. rokoch sa o Dream Theater všade po garážach vravelo, rozhodne rozprúdili stojaté vody progu aj metalu. Aj keď som to nadšenie nezdieľal, tento ich mienkotvorný záber im nikto uprieť nemôže. Aj preto chápem, že sú a budú diskutovanejší než, dajme tomu, Elán. :)



Detail hodnocení alba (hodnoceno x)
5 hvězdiček - hodnoceno 3x
matthewmatt, Carloss87
4 hvězdičky - hodnoceno 7x
Rorda, miguel7, Vlasto, kaktus, john l, Mohyla
3 hvězdičky - hodnoceno 3x
Petrucci, Petr87, Snake
2 hvězdičky - hodnoceno 3x
Voytus, hellantonio
1 hvězdička - hodnoceno 1x
0 hvězdiček - hodnoceno 0x




Copyright © easyaspie.cz Created in 0.1673 s.